Hallands ridled!

H

Horsespirit

Någon här som ridit någon sträcka på den? Kan ni inte dela med er av tips och erfarenheter? Det är ett gäng som funderar på att rida en bit på denna i mitten på sommaren.

Eftersom jag har hästen i ett stall där ridleden i princip går jämte (grannen är höbonde) så har jag ridit en del av den. Helt okej.

Sv: Hallands ridled!

Hade också viljat rida en ordentlig ridtur där med övernattning. Vet att det var ett gäng från simlångsdalen som red långtur vid ullared och använde sig av höbonde och de tycte att det var kanon !!!
Oj vad man blir sugen:bump:

Jag har ridit på skånes ridled, Göingeleden. Den är 10,5 mil.

Hur roligt som helst, den är i ordning i år efter stormen Gudrun.;)

Där är övernattning för både häst o ryttare, bara till att ringa o boka.:D

*kl*

Finns det inga kartor på nätet över dessa ridleder? Det hade varit skoj att få rida en riktigt sommartur med pållarna någongång :bump: :banana:

Vi har väldigt fina ridvägar här så det är säkert helt ok :) Bitar av ridleden brukar vi rida på till vardags (i Simlångsdalen) och det är härliga vägar måste jag säga :bow: Naturen är :love:

Jag bor där ridleden går och vi rider nästan bara på ridledsvägar. Ja eller jag red snarare för nu har jag flyttat honom precis. Men jag kan säga att de vägar som går vid Rilfstorp utanför Varberg går på väldigt fina vägar att rida på. Bland annat i den fina bokskogen och vid sjöar, långa grusvägar, banvall, skog osv.

Flying High skrev:
Jag har ridit på skånes ridled, Göingeleden. Den är 10,5 mil.

Hur roligt som helst, den är i ordning i år efter stormen Gudrun.;)

Där är övernattning för både häst o ryttare, bara till att ringa o boka.:D

Visste inte att det fanns en klar ridled i Skåne! Va roligt! :bump: Vet du om det finns kartor och annan info på internet om just den leden?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: Lavinia
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 369
Senast: Sesca
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur