hålla sadeln på plats ?

J

Josse58

vad ska man använda för att hålla sadeln på plats när man rider i backar osv? den kasar ju bakåt väldigt gärna då..

Sv: hålla sadeln på plats ?

man ska använda en anpassad sadel:p dom glider ej

nej det gör den inte om den passar :p
Annars får du väl köpa en brösta

då passar nog inte sadeln du om den glider omkring - inte bra för hästen

Förutsatt att du har spänt åt sadelgjorden ordentligt så tycker jag att du ska satsa på en sadel som passar hästen. En välanpassad sadel glider inte omkring.
Det kan ju hända att sadeln är utprovad på hästen tidigare men hästen har antagligen satt andra muskler och bara för det så passar inte sadeln längre. Kolla sadeln med någon som kan prova ut sadlar, det kanske är så enkelt att det räcker att stoppa om sadeln.
Lycka till;)

mina sadlar glider inte bakåt i backar. du behöver nog en annan sadel, eller/och en förbygel.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 597
Senast: super
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
838
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama