Sv: Håll tummarna för min lilla Frida
Kl
Lyckan vändes snabbt till förtvivlan efter vi kommit hem från växjö. Frida svarade inte bra på Rimadylen och i lördags så va hon rejält dålig, tappade matlusten, kräkte och fick ännu svårare att gå med både spodylosen samt stukningen i höger fram som inte vill ge med sig. Helsingborg avrådde mig direkt att fortsätta med rimadylen så jag slutade med den. Ringde Växjö som gav mig råd att börja med kortison samt ge dom kramplösande/smärtstillande sprutor jag hade hemma och ge det 4 dagar. Annars kunde jag komma dit så hon fick läggas in för smärtlindring. Frida hade ingen livsgnista kvar, kunde knappt ta sig fram/kissa själv och morrade på oss så fort vi rörde henne. I natt kl 02 blev jag tvungen att ringa vet akut då smärtorna va olidliga, hon kunde inte bajsa och inte blevhon bättre av sprutorna. Väl där så beslöt jag att ta det tunga beslutet att låta henne somna in för hennes eget bästa
, det svåraste beslutet jag tagit i mitt liv.
Hon va kall när vi kom in, flämtade och va helt tom i ögonen. Kanske väntade jag för länge, kanske hade dom kunnat ge henne en mirakelkur i helsingborg i stället men som hon led nu i natt så spelade det ingen roll om hon kunde gå någolunda med kroppen full av smärtlindring. Hade jag haft möjlighet så hade jag tagit henne till helsingborg men då veterinärena kommit fram till att det va sponylos och som smärtlindring knappt verkade bita på så följde jag mitt hjärta. Frida hade gett upp, kvar va bara en värkande kropp som plågade henne. Snart ska jag ut och begrava henne, sätta en fin blomma eller två och bara sakna min lilla ängel som jag fick 10 underbara år med. Sov gott gumman, älskar dig över allt annat.
Tankarna dom snurrar, kanske gjorde jag fel, kanske va det något tillfälligt men att se henne bli säme och sämre och inte tycka något är roligt längre va inte längre Frida. Hon älskade att springa lös i skog och mark, leta möss, och träna lydnad. Livet hon skulle få skulle ge henne stora begränsningar och förbjuda det hon älskade mest av allt LIVET.
Ta till vara på era änglar, det kan gå snabbt, snabbare än man kan ana
. Jag är ett vrak, helt tom. Men ska minnas henne när hon va som friskast.