Håll tummarna för Kittie.

Sv: Håll tummarna för Kittie.

Jag skickar massa kramar till Kittie (och dej såklart) och hundarna här hemma bidrar med massa slemmiga pussar;)
Vi håller tummar och tassar för att allt går bra runt tillfrisknadet!!

Gud va skönt att höra!
Ni vet fortfarande inte vad det va för "tråd" som hon stoppat i sig?
Har dom inga idéer?
Hoppas nu att allt går bra och lilla Kitty får komma hem så fort som möjligt :D

fast det värsta kanske redan är gjort?

Tack alla ni som skrivit. :bow:

Tyvärr är det så att det är dagarna efter operationen, speciellt när hon skall börja få föda igen (imorgon), som det kan uppstå komplikationer med ex. tarmen.

Jag hoppas innerligt att min lilla skrutta tar sig igenom detta.:cry:
Med tanke på att hon måste ha haft sjuhelsikes ont men ändå inte visade någon vidare smärta så tyder iaf det på att hon är en tuff/stark tjej.

Jag vill passa på att hylla 2 personer som inte är medlem här, men som gjort en gudasnäll insats idag.
En nära vän som lovat att lägga ut pengar för alla kostnader, och en annan vän som lovat att köpa min bil så att jag kan betala tillbaka till den förstnämda. :bow:

Kosta vad det kosta vill, bara hon klarar sig igenom detta.
:cry:

vi håller tummar och tassar! vilka supervänner du har! fler av dem och tänk vilken underbar värld vi levt i. jag hakar på hyllandet.

Ja verkligen.
Inte för att jag tänkt så mkt på summan allt detta kommer att kosta direkt, man vill ju bara att hon ska bli bra! :cry:
Så det var verkligen skönt å veta att det finns pengar att ta ifrån om min bil inte hinner bli såld innan.

Jag måste försöka sova lite, känner mig som ett vrak, ska själv in på sjukhus/röntgen tidigt imorgonbitti. :(

Tacka alla igen.. :bow:

Positiv uppdatering!

Veterinären ringde precis med en liten rapport om senaste dygnet.
Hon hade ganska stabila värden och hjärtat lät bra.
Idag hade dom börjat ge henne yttepyttelite näring/föda i form av en specialdiet, och hon hade inte kräkts ännu, och visade inga tecken på läckage invärtes hittills.

Och som igår, så länge inget akut händer när dom succesivt ökar matmängden idag, så skulle han ringa och rapportera imorgon igen.

Peppar Peppar

Vad glad man blir att höra att det finns sånna underbara människor! :)
:bow: :bow: till dem!
och en :bow: till dig med som orkar med detta! Det är inte bara din lilla skrutta som är stark! Det är du med! :)
Skickar lite extra kramar bara för att det är sån härligt uppdatering :D

Hur är det med Kittie?
Har du fått reda på vad det var får ngt hon hade fått i sig?
Hoppas allt är väl!!

Jo, veterinären ringer varje dag med en rapport.
Idag fick jag ungefär samma som igår som står längre bak i tråden.

Jag fick veta att dom plockat ut MASSOR av gummitråd. Ungefär som en smal remsa av en heltäckningsmatta med gummi på undersidan, hänger ni med?
Detta plus en massa bitar osv.

Och när jag gick med näsan i mattorna här hemma så saknas det självklart en remsa från den ena.

Teorin är att kattungarna har klöst upp en flik och lekt med (som med allt annat) och att Kittie sedan har käkat upp den.:crazy:

Alla mattor är körda iväg på tippen nu. Här ska vara matt-fritt.

Huga..

vad skönt att det verkar gå bra!
mycket må man säga om kliniken, men veterinärerna som jobbar där nattetid är kanoners:bow:

här hålls tummar och tassar att det blir ett snabbt tillfrisknande!

Oj... läste just tråden och fick en smärre chock - håller alla tummar o tassar här (ganska många!) för att det går bra för Kittie! Skickar en tröstkram till dig också!

Jag har precis kommit hem med lillan.
5 dagar på intensiven gjorde susen.

Nu ska man väll inte ropa hej ännu, men jag är så jäkla glad att hon har fått komma hem.
Trött, groggy, och allmänt dåsig, men vickade så glatt på svansen när jag kom för att hämta henne.

Djurskötarna och veterinärerna sa att hon var så himla söt och rar och hade blivit en favorit för många.:love:
Som tack fick dom finfina blommor + kort.

Med strikta restriktioner om specialdiet flera ggr/dag, antibiotika i 14 dagar och återbesök så fick vi äntligen åka hem.

Nu får vi hålla tummarna för att ingen tarm spricker och att vi klarar oss utan infektioner och andra komplikationer.

/Fattig men LYCKLIG Lilljessicah som sanerat huset i 4 timmar för att det ska vara rent för Kittie.
Men nu är hon äntligen hemma.. aah.

Håller alla tummar jag har för dig. Vet hur fruktansvärt jobbigt det är när ens lilla älskling ligger på operationsbordet, och man inte vet vad som kommer att hända.. Hoppas på ett lyckligt slut!!!

Åh, vad skönt för dig att få hem henne!!

Hon verkar vara en liten kämpe så det här klarar hon säkert galant :)

Lycka till !

Tusen tack.

Ja tuff som bara den är hon.
Men det gör ont i mammahjärtat att se henne såhär down.
Hoppas att hon tillfrisknar utan problem.

Kitties sår ser fint ut. (snart 6 dygn sedan op)
Stygen skall tas bort om 7-10 dagar.

Förutom antibiotikan så matar jag henne med ca 1 sked specialdiet ungefär varannan timme, och idag har hon gjort alla sina behov! :bump:
Inte varje dag man dansar segerdansen när ens hund sitter och skiter.:angel:

Fortsätter hon att återhämta sig såhär bra så är jag mer än nöjd! :)

Jag skriver bara med mig själv i den här tråden nu, men jag får så bra svar då så, visst. ;)

Idag har lillan börjat visa lite av sitt vanliga jag.
Vilket betyder att hon har skällt ut brorsan efter noter, ätit lite på egen hand, jagat skuggor och försökt skaffa barn med den ena katten.:angel:

Dock halvsover hon fortfarande 20 timmar av dygnet.

Aah, det börjar bli som vanligt.
Håller fortfarande tummarna för att läkningen invärtes fortsätter gå fint.
Återbesök hos veterinären nu i veckan.

Liknande trådar

F
Hundhälsa Fick för ca en timme sedan ett samtal från uppfödaren till min och sambons vovve, Basse. Han har varit på strömsholm under dagen. :cry...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Lager
·
Hundhälsa Hela familjen har varit i chock den senaste veckan. Vår knappt två åriga Kooiker tik gick från fisk till död på bara några dagar...
2
Svar
35
· Visningar
7 219
Senast: Eohild
·
Distans Det vart en oväntat lång dag! Bestämde mig ju (med hjälp av er här) att rida hästen jag fått låna som var nyskodd på Rönningeritten. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: movgli
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 017
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka