Håll tummarna för Kittie.

Lilljessicah

Trådstartare
:cry:

00.30 fick jag lämna mitt lilla hjärta Kittie på Blå Stjärnan i Gbg. Efter röntgen och dropp skulle hon in på en omfattande operation.
En STOR operation som inkluderar bla strupe, magsäck och tarmar.:cry:

Veterinären skall ringa när operationen är färdig, jag vet inte vad jag ska göra..
Dom sa att den är riskfylld..:cry:

Håll en tumme för att allt går bra och att jag får hämta hem lilla Kittie igen :cry:

Senast ändrad:
Sv: Håll tummarna för Kittie.

Tack för omtanken.

Svårt att säga vad som hänt. Hon insjuknade för ca 24h sen och blev apatisk och kräktes och producerade väldigt mkt slem.
Ringde vet som bad mig avvakta.
Hade tlfnkontakt med veterinären 1ggr i timman hela natten och förmiddagen. Fortfarande med rekommendation att avvakta.

Åkte in akut runt 22.00 med en hund som kräkts minst 2ggr/h under lång tid.
Dom tog blodprover, röntgade och satte drop och förberedde för operation, medans jag fick med mig ett tomt koppel och ett uppskattat prisförslag hem. :cry:

Hon hade flisor av något slag som satt sig fast i strupe, magsäck och tarmar väldigt illa. Vad flisorna kommer ifrån är ännu okänt eftersom mina hundar endast har tillgång till mjuka tuggben här hemma.
Har väldigt svårt att komma på vad det kan vara då jag har varit hemma med hundarna senaste månaden.

Lilla Kittie hjärtat..:cry:

Håller tummarna för att op går bra!

*kram till dig*

Tack för omtanken.
Jag biter på naglarna och väntar på att veterinären skall ringa och berätta om op.

Så hon opereras as we speak? Isåfall måste du skriva och berätta så fort du hört något från veterinären!!

Ja hon skulle opereras efter ca 1h med dropp. Vilket betyder att om allt gick enligt "planerna" så skulle hon öppnas runt 01.30, så i så fall har dom hållt på 1½ timma nu.

Veterinären skulle ringa när dom var färdiga, sen kan det ju klart ta lite tid efteråt och så, men jag lär ligga sömnlös.

Rapporterar efter samtalet.

Ååå fy

Veterinären ringde nyss.
Hon hade någon gummiliknande tråd som satt fast i tungan, gick ner i strupen,magsäcken och tarmarna.

Såret som blivit av skav i tungan var 7cm brett och 2cm djupt!!

Veterinären öppnade henne på 3 ställen, mer fick jag inte veta mer än att det verkade vara i sista sekund jag kom in.:cry:
Med tanke på att hela "tråden" satt ihop inuti henne.

Dom skulle ringa och berätta läget i eftermiddag.

Fy vad läskigt! Hoppas hon klarar sig och att hon tar sig ur detta!

*styrkekramar till er båda*

Uscha :eek:

Vad tusan kan hon ha ätit i sig??

Hoppas det går bra och att hon kryar på sig det lilla pyret.

Stackars, stackars Kittie :cry:. Hoppas att allt går bra. Håll oss uppdaterade så vi vet hur läget är ...

Håller tummarna att allt ska gå bra. Och jag håller med Aliide, dessa jävla avvakta :mad:

Håller tummarna här med för att allt ska gå bra!
*kramar om*

Har du någon som tar hand om dig just nu?
Sådan här situationer är skitjobbiga att ta hand om själv...
*tänker på dig och vovsingen*

Håller tummarna för att allt går bra och hon blir helt återställd.
Är alltid så jobbigt när ens älskling är sjuk :(
*kram till dig*

Liknande trådar

F
Hundhälsa Fick för ca en timme sedan ett samtal från uppfödaren till min och sambons vovve, Basse. Han har varit på strömsholm under dagen. :cry...
Svar
10
· Visningar
1 297
Senast: Lager
·
Hundhälsa Hela familjen har varit i chock den senaste veckan. Vår knappt två åriga Kooiker tik gick från fisk till död på bara några dagar...
2
Svar
35
· Visningar
7 219
Senast: Eohild
·
Distans Det vart en oväntat lång dag! Bestämde mig ju (med hjälp av er här) att rida hästen jag fått låna som var nyskodd på Rönningeritten. Vi...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: movgli
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 017
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka