Håll tummarna för Goldika!!!

kopur

Trådstartare
Superfina Goldika, som tidigare reds på ett föredömligt sätt av Toni Hassman, rids numera av MacLaine Ward från USA - en ryttare med mycket dåligt rykte.... Under WC-finalhelgen gick de omkull rejält två gånger... Jag såg den ena omkullridningen på TV och det var ingen vacker syn - han pressade henne alldeles för hårt på ett hinder hon inte hade en chans att klara... :mad:

MEN nu läste jag i Ridsport att Philippe Huber (eller vad han heter) schweizaren som äger de flesta hästarna hos Malin Baryard, tänker ingripa! När han sett vurpa nr 2 bestämde han sig för att försöka köpa loss hästen och placera den i Malins stall! :)

Jag minns ju hur fin Goldika var när hon slog igenom internationellt med Toni Hassman och de vann två eller tre WC-hoppningar på rad! Då sa de svenska TV-kommentatorerna: "Tänk om vi kunde få se Malin Baryard på den hästen!!!"

Håll tummarna för att det blir så - inte minst för Goldikas skull!

(Det fanns även ett citat i Ridsport från Milano "Det vore inte stöld, det vore nödvärn" ang att flera journalister sagt att de skulle vilja smussla ombord Goldika på en svensk hästbuss.)

Gamla nyheter :p.
Dom ska "rädda" Goldika, som dom kallar det.

Har du läst om detta någon annanstans? Jag fick senaste numret av Ridsport först idag och där stod det ju inte så mycket. Vet du var jag kan läsa mer???

Ryckten går och prenumerationer av ridsport fick den förra veckan.

Ja, fick inte min Ridsport förrän igår - måndag - trots att jag prenumererar. Måste ha blivit något fel i postgången...

Hittade en artikel om detta i Norrköpings tidning också, men där stod inte mer än det gjorde i Ridsport...

Bevare mej väl.. Finns det inte andra ryttare som är mer värda en bra häst??

Men så är det väl dom som har mkt skall ha mer...

Ja varje vettig hästmänniska måste ju hålla tummarna att Goldika får komma från den där amerikanen!
Innan han rider ihjäl henne... :crazy:

Eller innan han kanske gör som han och hans far gjorde förut med en massa hästar, ser till att få ut försäkringspengar på henne... :cry:

usch o fy för amerikaner..de flesta är totalt värdelösa!!!
(jämför då inte med mej själv utan med europeisk standard
på WC nivå)
Även om jag ogillar malin baryard är hennes ridning mycket
föredömlig och om goldika skulle får komma till NKPG vore
det toppen! Både Goldika och Malin lär ju tjäna på det...

Precis vad jag tycker: Malins ridning är föredömlig! Dessutom liknar den Toni Hassmans ridstil, tycker jag, varför hon borde passa som ryttare på Goldika.

Huvudsaken är, tycker jag, att Goldika slipper den där hemska amerikanen! Och eftersom jag är en riktig patriot så vill jag ju helst se henne hos en svensk ryttare! Men får hon inte komma till Sverige så önskar jag att Toni fick henne tillbaka, för de var verkligen ett dream-team!

De har ju en superryttare, och det är Meredith
Michaels-Beerbaum.
Fast hon är ju egentligen "halvtysk", bara att hon tävlar för USA... :smirk:
Hon har en föredömligt bra inställning tycker jag! :bow:

Hon är väl inte så "halvtysk", hon rider ju för Tyskland sen flera år tillbaka, klart tufft eftersom det är hårdare konkurrens om platserna i Tyskland än i USA..

Är inte det konstigt egentligen??
att det inte finns fler duktiga ryttare
i USA?? Det är ju många som har de ekonomiska
förutsättningarna, och det är ju ett stort land!!

Jag menar att hon rider ju mer den tyska ridningen än den amerikanska.
Lite "halvtyskt"! :)

Håller med om att det är mkt hårdare konukrrens i Tyskland!
Vilket ju är bevis för att hon är en mkt skicklig ryttare tycker jag! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka