Håll tummarna för Goldika!!!

Det har du ju rätt i! Det är ju helkonstigt?! :confused:

Men kan det vara så att amerikanarna som i så många andra sammanhang vägrar ändra på sig, och anser att alla andra ska ändra sig till deras "sätt" i stället?
De är ju så vana att resten av världen försöker efterapa USA, och att de minsann är "ledande" inom allt, så de kanske inte ens ser att de har fel "stil" i ridningen?

Många andra nationer hör man ju kommentaren om "de jobbar hos XX i X-land för att utveckla sin ridning".
Tror inte jag ngnsin hört att en amerikan "legat" i ngt annat land för att utveckla sin ridning efter ngt annat lands koncept...

Fast i dressyren ångar amerikanerna fram just nu (med en tysk tränare) och Peter vad-hette-han-nu-igen från VM har ju legat i Europa i många år för att lära mer (detta trots den stora konkurrensen i Västeuropeiska ligan i WC :bow:)

Altzheimer

Jag måste erkänna att jag är taskigt insatt i dressyr... :o

Men jag minns förra årets 3:a på dressyren i Scandinavium! :d
En tjej på en fux, och det var i mina ögon precis som dressyr ska se ut! :bow:

Aha, är det Peter Wylde som tränar utanför USA?

Jag tror det (Sedan rider han trevligare än många andra amerikaner på den nivån. Min uppfattning om amerikanerna är att de är väldigt ojämna - samtidigt som t.ex. en tysk, är en tysk, är en tysk)

Det har du allt rätt i! Att amerikanerna är väldigt ojämna.

Men på senare tid tycker jag även tyskarna börjat bli lite mer "olika".
Toni Hassman tex rider ju inte så där jättetyskt. Inte som Ludger, Franke och co.

Måste bara kommentera.. ska nog göra en egen tråd men... älskar USAryttarna.. inte just Mclain Ward.. men de andra...
vadå inga bra?
Leslie Howard (burr) då? Candice King? Katie Monahan (som nu iofs bytt till frankrike.. men var coach åt usa i falsterbo..)
Gillar Nona Garson...

de har en annan stil.. George Morris stilen.. snabb o lätt liksom... gillar den och gillar dom!!! + att de ofta är väldigt trevliga att prata med...
Om man hör intervjer/läser om dem.. så har de ofta ett väldigt ödmjukt sätt mot sina hästar.. pratar om dem som nära vänner... har hört detta mkt från nona garson och Leslie Howard... och även Candice King!
I årets falsterbo tycker jag Cara Raether var väldigt duktig och hennes häst News var super!!!! trevligt när de vann ett kval!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka