Var på inofficiell tävling i lördags.
Red Aldar och var nöjd med honom.
Vi fick till tölten helt OK i T8, särskilt i vänster varv. Sämre i höger där det var mycket mer taktproblem och jag behövde "rida" mycket mer aktivt för att korrigera takten.
Poängen kändes generösa, med totalen 5.15 (5.3 resp 5.0 av de båda domarna). När jag såg kommentarerna var jag positivit överraskad av 5.5 från båda domarna i vänstervarvet, i höger hade de gett 5.0 resp 4.5 och jag tycker nog att den "snålaste" domaren hade mest rätt.
I V5 gick tölten helt OK, och skritten var något hastig men OK. Traven - tja, rätt OK men det blev ganska mycket tölt. Ett annat ekipage hamnade rätt nära bakom, Aldar körde in rumpan och gick över till tölt, och sedan hade jag lite svårt att hitta traven. När vi väl hittade den, blev vi omkörda och då spände han sig och det blev tölt igen - och ännu svårare att hitta traven. så 3.5 respektive 4.0 för traven kändes åtminstone inte snålt.
Galoppen gick inte heller så bra... det vill säga, han fattade galopp helt OK men klarar inte att hålla galopp på kortsidorna i så pass "snäva" svängar som ett ridhus så det var pass på kortsidorna och så ny fattning på varje långsida, liksom. Det vill säga, ganska mycket annat än galopp. 3 resp 2.5 poäng var väldigt rimligt.
Tack vare femmorna för tölten och sexorna för skritten, blev totalen helt OK ändå, förstås. Har för mig att jag fick 4.8 resp 4.3 i total, vilket kändes snällt.
Bäst av allt var att båda killarna (Undri var med och reds av medryttaren) skötte sig exemplariskt med att förvaras i hästtransport.
Och Aldar gjorde så gott han kunde och den där stackars tölten som var dålig sist vi försökte, då på en ovalbana (och som då "belönades" rättvist med omkring 2 poäng), fungerade ju bra för dagen trots många intryck med hästar och ridhus och allt möjligt.
Några riktigt flotta hästar att titta på, också!