Sv: Håll i er nu, här kommer en rival!
stackars apa
stackars apa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En annan tränare hon lät operera bort klorna på katten för att han inte skulle förstöra möblerna osv. Fruktansvärt tycker jag. stackars djur.
Jo jag vet de är många som gör de på sina inomhus katter. de är iallafall förjäkligt.i USA är det vanligt att man opererar bort klorna på kissemissarna..
apan va väldigt söt iaf
kan man tvinga en apa utan att det syns? om den skulle "lida" skulle de väl skrika osv?
vad är det som sä'ger att han på "fritiden" inte får leka med kompisar? jag vet inte men han kanske får det?
skulle jag träna tex min katt till något dyligt så tror jag att han skulle protesterat högljutt.. hur mkt vi än tränat,,,
Värre än matgrisarna?
Själv vet jag många matgrisar i sverige som har de mycket bättre än många hästar utomlands...
KL
Värre än matgrisarna?, de behöver väl inte rida omkring på en hund? de äter, skiter och sover och sen så dör dom, det är ju jättehemskt(ironisk)
Då kanske det är hemskt att hålla en häst i fångenskap också, stänga in i en box, stoppa bett i munnen och tvinga göra konster på en arena. Vet att det finns djurvänner som vill förbjuda hästhållning...
Var går gränsen mellan vilda djur (som ska fortsätta få leva i frihet) och tamdjur (som föds upp till nytta för människor, även om vi ska hålla dom med hänsyn till deras naturliga beteende) hund, katt, häst, gris, ko, fler t ex ödla?, råtta?, ara?, apa?, mink??, .....
Jag har inte svaret, men tycker frågan är intressant!
Förresten, hade jag en hund så skulle jag inte låta en apa rida på den. Och jag låter ingen "apa" rida mina hästar heller
Fruktansvärt!!!
Såg du det?