Halkig trätrappa utomhus

Tassetass

Trådstartare
Vad gör ni åt era halkiga trappor utomhus? Det är bara två trappsteg ner från vår bro/farstukvist, men framförallt det nedersta trappsteget blir nå så djävulskt halt så fort det blir lite kallt och jag bara väntar på att nån ska dratta omkull. Har googlat lite och det finns ju massor med lösningar, men frågan är vilken som är bäst?
 
Jag har sett lösningar med hönsnät och med halkskyddsremsor för utomhusbruk.

Hönsnät är ju helt outstandning mot halkan, men halkskyddsremsor är ju snyggare och barnsäkrare. Ett litet barn kan säkert pilla på hönsnätet med följd att fingrar kläms och sår uppstår.
 
Högtryckstvätta för att få bort beläggning, det kan göra stor skillnad. Dekorspik med svagt konisk skalle kan också vara ett alternativ om man inte vill köpa färdiga halkskyddslister i metall.
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 619
Senast: AbCdE
·
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 368
Senast: vallhund
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 734
Senast: Efwa
·
Hemmet Vi har kanske sveriges fulaste trappa, som är mer eller mindre livsfarlig (både jag och Svansson har halkat i den under den korta tid vi...
2 3
Svar
46
· Visningar
28 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp