http://www.matvett.se/category/billig-mat-2/soppa-billig-mat-2/ Älskar den gröna ärtsoppan även om den kostar litet mer än den gula, men de har massa fler tips på billig mat med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjar betalas ut den 3:e såg jag.Skatteåterbäringen börjar skickas ut from 5 juni, ska du få tillbaka så löser det snart sig
Skatteåterbäringen börjar skickas ut from 5 juni, ska du få tillbaka så löser det snart sig
Behöver du billig och nyttig mat är det ju superbra att det är sommar nu och man kan börja plocka lite grejer i naturen. Nässelsoppa är ypperligt! Helt gratis och dessutom hur nyttigt som helst. Nässlor innehåller ca 6% protein, så det är inte jättehögt, men ändå helt tillräckligt. Dock innehåller de sjuka mängder med c-vitamin och andra vitaminer. Så käka på. Koka upp de späda topparna, inte hela nässlan. Kör någon buljongtärning, lite salt och en klick creme fraisch så blir det hur gott som helst.
En annan grej är att baka ditt egna bröd. Mjöl är billigt, jäst och salt är billigt och vatten är nästintill gratis ur kranen. Lite fett i det så har du ett bra matbröd. Det är superlätt att baka själv.
Äpplesäsongen är ju inte riktigt igång än men jag tänker på alla trädgårdar och kolonilotter som svämmar över av rabarber - jag kan tänka mig att folk gärna ger bort en hel del gratis. Har du någon i närheten så våga fråga! Det kan ju gälla även andra tidiga grödor.Man kanske ska börja palla äpplen som man gjorde när man var liten?