Hål i halsen!!

Sv: Hål i halsen!!

Tyvärr är det inte fejkat. Hästen stod på en gård utanför Houston tillsammans med ett par vanvårdade kor (med kadaver nertrampade i leran)och ett par magra grisar som knappt kunde gå.

hittade det här också.

But Chris’ “baby” is Pierce, an Arabian
horse they adopted from the Houston
SPCA. Pierce had been acting up, but
whenever Chris got near him, he calmed
down. While thinking about adopting
Pierce, the horse backed up to Chris and
relieved himself down Chris’ leg. After
that, Chris figured he had to have him.
Pierce has a large hole through his neck,
just under his spine. Romney believes
someone shot him with a shotgun. He
was left to die, but somehow managed
to survive and heal.

Såg programmet tidigare. Helt otroligt att hästen överlevt. Jag tror ju att min häst ska dö vid minsta sår...

Ser väldigt fejkat ut!
Att det skulle sitta under halskotpelaren är helt omöjligt.
Man skulle kunna tänka sig ovanför i den bakre delen av halsen (där man sprutar) men det går inte att säga från bilden.
Om man skulle tänka sig ett läkt sår så skulle det se helt annorlunda ut.
PL

Senast ändrad:

Jo, det ser helt fejkat ut! Vet inte om bilden är samma häst som programmet men det såg också helt omöjligt och fejkat men var desvärre riktigt.

Har också sett det programmet och nog hade hästen ett hål i halsen minsann! De trodde det kommit till och en stor infekterad böld om jag inte minns fel.

Att det skulle sitta under halskotpelaren är helt omöjligt.
Man skulle kunna tänka sig ovanför i den bakre delen av halsen (där man sprutar) men det går inte att säga från bilden.

Gammal tråd men jag har sett det programmet på TV och hålet sitter över halskotpelaren där man brukar ge intramuskulära injektioner

Liknande trådar

Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
375
Senast: Corax
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 406
Senast: Stergo
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka