Hage till fånghäst

Sv: Hage till fånghäst

Gud hjälpe mig om jag inte förebygger ett till fånganfall:devil:

Var sjuk -05.

Går på gräs, men får inget kraftfoder om den inte jobbar hårt.
Bantade den innan bete o vänjde in lååångsamt.

En fångponny (fick fång jan 06) går på bete som vanligt för hon har haft föl i år så det har inte varit några problem. Får morötter när de andra får kraftfoder.
Den andra fångponnyn (fick fång maj 07) vänjs långsamt in på bete som de andra går på. Hon har green-guard på i början och sedan färre och färre timmar på dygnet och ganska snart går hon utan den. Fungerar jättebra. Hon får också morötter när de andra får kraftfoder.

Min som har varit "frisk" i 2 år nu har gått på bete med shettisarna mao vääääldigt lite bete o extra fodrats med hö.

Släppte ni ut era på gräs samma år som dom fick fång?

tenfore När friskförklarades din som fick fång i maj?

nej.

nu går han på gräs eftersom det bara finns gräshager, och för att han älskar gräs. han är dessutom barfota så det är bättre för honom. har inte vall, bara riktigt gammal mark så det är relativt karrigt naturbete.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: fio
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: Fiorano
·
Hästvård Tråkiga hagar runt om i landet. Hästarna/korna/fåren har inget skygg från sol el. regn 😢😢 Många gånger inte ett träd, inte en buske...
2
Svar
31
· Visningar
2 494
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka