Havsluft

Trådstartare
Hur ser era vinterhagar ut?

Går och funderar på att ställa iordning en hage med mycket berg i till unghästarna men är väldigt tveksam eftersom halt isigt berg kan leda till mycket skador... Eller samma sak med mycket sten eller med stillastående vatten eller avverkad snårskog?

Hur resonerar ni, vad går bort och vad är utvecklande för unga oskodda hästar?
 
Sv: Hagar

risken är väl att inget av de syns under snön kan jag tänka mig, och gör att hästen inte blir förbered för vad som väntar? om det är lite isigt, men att de ser att det är vatten, sten eller berg där så är det nog inge problem alls. men kan inte svara säkert!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 396
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 781
Senast: Habina
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 182
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp