Havsluft

Trådstartare
Hur ser era vinterhagar ut?

Går och funderar på att ställa iordning en hage med mycket berg i till unghästarna men är väldigt tveksam eftersom halt isigt berg kan leda till mycket skador... Eller samma sak med mycket sten eller med stillastående vatten eller avverkad snårskog?

Hur resonerar ni, vad går bort och vad är utvecklande för unga oskodda hästar?

Sv: Hagar

risken är väl att inget av de syns under snön kan jag tänka mig, och gör att hästen inte blir förbered för vad som väntar? om det är lite isigt, men att de ser att det är vatten, sten eller berg där så är det nog inge problem alls. men kan inte svara säkert!

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 291
Senast: EZMK
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 163
Senast: Linda_A
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama