Fina
Trådstartare
Nu när lillhingsten börjar bli stor är det dags för mammahäst att byta hage. Det kommer en äldre valack som barnvakt till de två småpojkarna. Frågan är hur jag ska göra med mamman. Hon kan gå med de två andra stona som bor i samma stall. Men de går in när det blir mörkt, vilket än så länge innebär runt 4 ibland längre om det är månsken och snö = lite ljusare. Fina är van att vara ute till 21, minst tolv timmar/dygn. Jag vill inte alls ställa in henne så tidigt. Men jag vill inte heller att hon ska bli kvar ute ensam de sista timmarna, eftersom hon inte ens ser någon annan häst från den hagen.
Frågan är helt enkelt: Hur skulle Du gjort??
Undrar även när jag ska ta bort kraftfodret för henne. Lillen diar nu på dagarna men inte på nätterna. Men snart kommer det alltså bli total avvänjning. Tar bort i stort sett allt kraftfoder då men frågan är hur långt innan? Ett dygn innan de skiljs helt, mer eller mindre? (vet att den frågan inte ska vara här egentligen men tyckte det var onödigt med två trådar om nästan samma, hoppas det är okej)
Tack på förhand!
Frågan är helt enkelt: Hur skulle Du gjort??
Undrar även när jag ska ta bort kraftfodret för henne. Lillen diar nu på dagarna men inte på nätterna. Men snart kommer det alltså bli total avvänjning. Tar bort i stort sett allt kraftfoder då men frågan är hur långt innan? Ett dygn innan de skiljs helt, mer eller mindre? (vet att den frågan inte ska vara här egentligen men tyckte det var onödigt med två trådar om nästan samma, hoppas det är okej)
Tack på förhand!