S
Swat
Vid kvällsfodringen igår såg jag att mitt ena sto såg mystisk ut..
Jag tog ut henne ur hagen (dom går på lösdrift) och såg då att hon andades rätt häftigt. Man såg lixom på hela buken att hon andades.
Sedan, av nån outgrundlig anledning kollade jag juvren, där hon har mjölk!
Jag köpte henne i sommras och då hade hon oxå mjölk men jag fick för mej att dom just avvant hennes hingstföl och tyckte efter ett tag att det gav med sig. Sedan har jag inte kollat förrän igår..
Då slog det mej att fölet fick hon 2005 så han borde ha varit avvand långt innan jag fick hem min tjej.
Har någon varit med om att stoet gått med mjölk över ett år efter fölning??
Och ja, jag har haft ute veterinären i natt som tog blodprover men focuserar mest på andningen och vet inte riktigt vad hon ska göra nu. Hon skulle nog prova nån allergimedicin idag.
Det jag undrar över här är mest det med mjölken??
Nån som vet varför och hur man kan få henne att sina??
Hon kan väl inte vara dräktig? Då skulle hon väl inte ha mjölk innan?
Jag tog ut henne ur hagen (dom går på lösdrift) och såg då att hon andades rätt häftigt. Man såg lixom på hela buken att hon andades.
Sedan, av nån outgrundlig anledning kollade jag juvren, där hon har mjölk!
Jag köpte henne i sommras och då hade hon oxå mjölk men jag fick för mej att dom just avvant hennes hingstföl och tyckte efter ett tag att det gav med sig. Sedan har jag inte kollat förrän igår..
Då slog det mej att fölet fick hon 2005 så han borde ha varit avvand långt innan jag fick hem min tjej.
Har någon varit med om att stoet gått med mjölk över ett år efter fölning??
Och ja, jag har haft ute veterinären i natt som tog blodprover men focuserar mest på andningen och vet inte riktigt vad hon ska göra nu. Hon skulle nog prova nån allergimedicin idag.
Det jag undrar över här är mest det med mjölken??
Nån som vet varför och hur man kan få henne att sina??
Hon kan väl inte vara dräktig? Då skulle hon väl inte ha mjölk innan?