Haft användning för hästpass?

Sv: Haft användning för hästpass?

om det var mig du(mackan) riktade dig till så sa jag ju att jag höll fram passet, jag kan ju inte mordhota veterinären att fylla i passet om han tycker det är onödigt.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har det alltid tillhanda, men det har aldrig efterfrågats. Tycker inte det ska vara min skyldighet att tvinga vet att skriva in i passen, det borde väl vara mer i deras intresse än mitt att hästarnas pass används fullt ut?

Jag bad min "lokala" veterinär föra över alla vaccinationer sedan grundvaccin i passen till mina 2 hästar... Meningen är ju att man ska ha allt på ett & samma ställe...
Jag fick lämna passen på vet station & hämta dem dagen efter, prydligt skrivet med stämplar & allt, tyckte nästan synd om vet... det måste ha tagit minst en halvtimme... Och nu har jag köpt en ny häst utan pass där allt ska föras över... Det är nästan pinsamt å fråga... :o
Däremot är ena hästen behandlad på klinik efter hon fick sitt pass & vi har inte skrivit in något... Det bör man väl göra antar jag?
Ska in till vet. imorgon igen... kanske ska ta med passet då?? :idea:

Jepp, min vet.skrev dessutom in att "grundvacc. är ua". Fast jag har de gamla intygen i fickan längst bak i passet.

:cool:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tänkte slänga in detta inlägget som en ny tråd och uppdatera om hur mitt hästköp har gått men får skriva om detta inlägget vilket gör...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
25 896
Senast: Raja
·
Hästmänniskan Har köpt en ponny med okänd stam. Import danmark. När han kom till sverige vet jag inte men tror 99. Ponnyn har ett pass, jag skulle i...
Svar
4
· Visningar
1 448
Senast: Hedda_007
·
O
Ekonomi & Juridik Hoppas innerligt att någon kan ge mig några kloka råd här, då jag har fått ett problem som gnager i bakhuvudet ständigt. Ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 890
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?