Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Va roligt!!! Verkligen kul att det märks när du har lagt så mycket jobb:bow:

Ja..nu börjar man få "lön för mödan" som man säger.

Nu när jag räknat på det lite i kvällningen så är det inte säkert vi kommer iväg.
Han är ju inte vaccinerad och måste alltså fixa detta först. Som det ser ut idag så får jag nog lägga ner....då kanske ni förstår hur mycket mina hästar kostat mig den senaste tiden,,,och gör det fortfarande...när man inte har råd att lägga ut till vaccinationer....*suck*.
Förvisso finns pengar men man ska ju leva också ;).

Ja..vi får se hur det blir.

lägger in några bilder på hans halvsyrra, har inga bra på datorn ska se om jag kan hitta nån bättre!
här ser man iaf kröken, rak panna sen kurva in!
IMG_0370.jpg

pållen till höger!
10juli.jpg

lina.jpg

Ni som bor i lindesberg kanske har sett henne! det är där hon håller till nuförtiden!;)

Det är bra, kämpa på!:)

Förstår inte alls hur du har råd med tre hästar:eek:
jag håller själv på att räkna kostnader för en, planerar mitt haflinger köp och vad jag ska göra om fölis blir en hingst, för en haflinger ska jag ha och det snart!:banana:

Jag har "bara" två hemma då unghästen är ute på foder men jag har väl egentligen bara haft otur nu under en tid där allt har kommit under samma period. Om det hade varit dom vanliga kostnaderna så hade det inte varit några problem ;).

*kl*

Det kanske är OK om jag presenterar mina andra två hästar här också, så ni vet vilken "familj" Rambo har.

Här är då gammeltanten Magari. Hon är en fd. travare på 19 år som jag haft i 8 år. Henne tävlar/har jag tävlat western på med mestadels placeringar och vinster, på E och D nivå.
Har en avkomma som är min, unghästen på foder.

(inte bästa ridbilden..men men)
IM000412.jpg

IM000828-1.jpg

IM000330.jpg

Hennes bebis, One of a kind, valack och nu 3 år gammal. Pappa halvblod.

Bild_0081.jpg

IM000530.jpg

Sorry för bildbomb :D

Alltid lika roligt med fina hästbilder,även om det inte är flingor som poserar. Hon har snälla ögon din gammelmärr:love:/L

VA VA VA VA??? I linde??? Vert då vad heter den? Jag vill veta!!!

Vet ni va jag gjort idag?? Åki me ett haflingerpar på maratonsträckor!!!
Det blir bildbomb när jag kommer hem, vill jag lova!
Tim & Tom heter de, hästhandlarhästar så ingen stam...

Tim & Tom heter de, hästhandlarhästar så ingen stam...

Tims eller Toms (minns ej vem!) fodervärd fanns här på Buke för ett tag sedan. H*n hade lyckats få fram hans stam från Österrike! :) Men de är redan registrerade i ASRP, så jag vet inte om det går att "ändra". Men stammen hade h*n som sagt fått fram, så åtminstone den ena har känd (om än inofficiell) stam numera. Ser fram emot bilder! Jag vill också kunna köra par!!

ja, hon sa att förra ägaren hade fått fram stam på den ena och han var även brännmärkt men hon kom inte ihåg vilken av dem (?????) Men hon trodde det var Tom, så han var tydligen äkta haflinger.
Men ja tror nog mer på att det var Tim om man tittar på exteriören.

Här kör en klasskompis, ägaren står bakpå och BURKAR! (så roligt ord)

Och här kör våran lärare, jag tror tävlingsnerverna kom fram :banana:

Men SHiiiiiiiTT brudar jag tror ja har hittat mitt "kall" :idea:
Maratonkörning är fan det roligaste som finns!!
Å jävlar vad det går och hästarna tycker det är sååå kul!
Av alla sporter jag provat så är denna definitivt den vinnande!

Har ju bara gått en KUSKUTBILDNING i 1 1/2 år och har nu två dagar kvar i skolan och DÅÅÅÅÅ, då får vi prova på maraton! *SUCK*
Men jag ångrar det inte!

Jag körde ett nordsvenskt par idag som blivit tävlade mkt i fyrspann som förlöpare.. De är guld värda=)
Det är just detta jag menar om körtråden här på buke till er som klagade på mitt klagande: Vore roligt om det fanns fler riktiga KUSKAR som man kan fråga och diskutera tävlingskörning med.
Det finns väl typ 2 som jag träffat på här, synd för det är ju så j-a kul=) De flesta är ju som jag runt-lullare men hur ska man komma framåt? E så dåligt me körträningar o dyl.
Annat me dressyrtränare, i mitt lilla samhälle skulle ja kunna räkna upp 12 st som kan träna mej här!

Men det är ingen som tar körning på allvar, de ser det bara som nå skoj man varierar ridningen med.. Kul för hästen typ att göra nå annat. Men det är ju så himla dyrt oxå att tävla i körning, och man måste frakta både vagn och häst..
aja nog pratat om mitt nya KALL;)
Eldfuxen du får inte filma så kort! Längre! Fick ju titta om o om flera gånger:rofl: kan aldrig få nog av bus;)

Här kommer lite fler bilder:

kvinnersta007.jpg

kvinnersta009.jpg

kvinnersta011.jpg

Eldfuxen du får inte filma så kort! Längre! Fick ju titta om o om flera gånger:rofl: kan aldrig få nog av bus;)

Jag vet! :D Men jag är ju så himla oteknisk! Jag fattade liksom inte när kameran började filma och när den slutade! :o:p

Ska se om jag kan filma mer en annan dag. Nu är det skymning här.

Här är en till liten bild av Fira, nu med sadel och träns på. OBS! Jag har INTE bundit upp henne i bettringarna! Det ser bara ut så ...

Firamedsadelliten.jpg

Senast ändrad:

Hejsan, jag är ingen större haflinger fantast men några bilder ska jag väl lyckas slänga upp :crazy:
Grabben är inte min men står på ridskolan.
Fast han är lite för stark för de flesta, Mozart heter han.

mozart4.jpg

man ska se sina chanser

mozart2.jpg

moart1.jpg

är det dragkamp, så är det!

mozarr3.jpg

Hey vad mycket fina bilder det har kommit in nu igen!

Lakrits: Kul att få se en glimt av dina andra hästar också. Hoppas ni får ihop det så att ni kan komma iväg på tävling du och Rambo. Köp en trisslott vetja :idea:. När man minst anar det……

Eldfuxen: Vilken trevlig skogshage du har. Saknar skogen något oerhört här i Skåne.

Persikan: Vilket fantastiskt par!! Det ser superkul ut men också lite läskigt med alla tvära svängar i hög fart. Varför heter det förresten maratonkörning? Trodde du hade kört 4,2 mil :D.

Espirit: Fin haffis. Jag kan tänka mig att han kan bli stark om det är barn som rider.

Kul med en ny haffis!!!

Jag har tittat på gamla kort igen och hittade några, från när jag var och provred Wincent innan jag skulle få honom. Vist är han konstig i färgen?

Så har jag aldrig sett honom varken före eller efter...

P_ske_2006_003-1.jpg

lägger in några bilder på hans halvsyrra, har inga bra på datorn ska se om jag kan hitta nån bättre!
här ser man iaf kröken, rak panna sen kurva in!
IMG_0370.jpg

Nu förstår jag hur du menar. Jag kanske lurades av att hon var mer feminin i uttrycket. Hoppas någon annan med lite mer koll på avel och stammar kan hjälpa oss med denna fråga. Någon som vet något om Wildkogels avkommor?

Var har Linéa Pea tagit vägen:confused:

det där var bara ett maratonhinder i själva maratonbanan...
man kör som du säger sträckor, i olika tempon. Skrittsträckor o travsträckor. 180 meter i minuten är ponnytiden i trav alltså.

Men vi hade suttit upp pinnar vid varje 100:ade meter och vi körde 200 meter/min tempo så det skulle gå 30 sekunder mellan varje pinne.
Så får man sitta med tidtagarur o mäta tiden.
sedan vart det svårare när vi skulle köra 180 meterstempo då skulle det vara 33sekunder mellan varje pinne.
Man lär sig jävligt fort hur fort man ska köra för att tiden ska passa in..
Man ska va så nära idealtiden som möjligt.
oså är det veterinärkontroll efter vägen.
Vet inte hur lång sträckan är men kan nog vara några mil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka