Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Vad kul!:banana::banana::banana:
Var tvungen att kolla in för att se om du skrivit nåt!
Hälsa wincent att han är en duktig kille som skött sig under vilan!:laugh:

Du får ta en tur upp hit, har en toppenaffär inte allt för långt bort som har allt!:love: och som tyvär ruinerar mig...
så imorn blir det till att montera krubbor, höhäckar mm mm
har även hunnit med att se Arn 2, många hästar, men inga haflinger!:crazy:;)

Apropå det nån som såg flingorna som var med i ett hörn på bonde söker fru?

heej!
jag är ny i tråden.
jag är Gerys doter
jätte finna häster!
jag har också haflinger.
dom är BÄST:D

Tack så mycket! Det hjälpte!!! I morgon ska jag rida!!!:bump::banana::rofl:

Jag ska återvända med rapport från kliniken, men nu måste jag sova.Var bara tvungen att testa min nya uppkoppling och berätta den goda nyheten.

Godnatt:)

Fantastiskt!! :bump:

Och så ett litet inlägg till bara... :)
Tack och tack allihopa! :bump:

Välkommen till Bukes haflingertråd!

Jag kände Wildhüter (och hans första svenska ägare) mycket väl. Wildhüter levde 1980-2002 och kom till Sverige från Tyskland i slutet av 80-talet - många av er var ju knappast mer än små barn då :angel: - Han var en mycket trevlig liten (bara 138 i mankhöjd) hingst som uppvaktade sina fruar som "en riktig gentleman". Han betäckte några av våra ston, bla a fick min Marquesa två stoföl med honom, Knappekullas Maya och Knappekullas Mona (apa på spanska) som flyttat hemifrån för länge sen.

Jag har förresten ett foto av honom här

Wildhuter3.jpg

Du kan få mer fakta om honom och även om Ponyta i Riksstamboken och du kan läsa en hel del om honom i Eldfuxens och min bok .... som jag inte får göra reklam för i den här tråden ... Du kan låna böckerna på ditt bibliotek eller köpa dem både här och där :)

taaack :D vad kul, jag visste inte att Wildhüter var så "känd" ändå, han är ju hur fin som helst! :love: Ponyta är också ganska liten, 139, fast hon är inte slutmätt. jag misstänkte att han var en import, men du verkar kunna en hel del! Hade du en av avkommorna efter Wildhüter kvar? bild isåfall? :laugh:

tack för tipsen ska kolla om jag hittar! :bump:

Ladda upp dem till Photobucket eller Pixbox i stället så brukar det fungera!

Jag bor bara ungefär 1,5 mil ifrån stället där du köpte din häst, och brukar köra förbi där ibland och spanar då alltid efter "flingor" :).

tack för tipset, ska prova det! :D näh vad roligt :D:D visst är dom fina?

Detta är då min ögonsten!

Ponyta, f 2001
e: Wildhüter
u: Paola

Ponyta

Ponyta

från photobucket, men funka tydligen inte.. morr!

Senast ändrad av en moderator:

Försökte hjälpa dig med bilderna, men jag lyckades inte. När du har laddat upp bilderna på Photobucket, kopierar du "IMG Code" och klistrar in den här. Då brukar det alltid fungera!

Tack så mycket! Det hjälpte!!! I morgon ska jag rida!!!:bump::banana::rofl:

Vad glad jag blir för er skull :banana:. Då är det bara att sätta igång nu då :).

Jag och Romeo går nu in i åttonde och sista igångsättningsveckan och allt har gått bra hittills. Jag tömkör två dagar i veckan, rider 2-3 dagar och promenerar övriga dagar.

På dagens uteritt överraskade han matte rejält. Vi skulle över ett litet dike (med betoning på litet) som vi har klivit över många gånger tidigare. Idag tyckte Romeo att det var dags att skoja till det och tog ett jätteskutt över :eek:. Efter det blev han helsprallig. Han var nog väldigt stolt över sig själv. Det är absolut inte meningen att han ska hoppa med sitt ben så det var definivt både första och sista gången det hände, men kul var det :laugh:!

Ett välkommen till Ninchen också!

Med fölen gör jag inte så mycket nu med hjälper bara ibland med att sätta på grimma när mamma inte klara av det:D
Jag holer nämligen på med att träna min åring i showmanship at halter:laugh:

Jag är helt KNÄCKT!!!:cry:

Ända sen jag fick beskedet från veterinären i går har jag inte tänkt på annat än hur jag skulle lägga upp träningsprogrammet och hur kul det skulle bli. SÅ jag var jätte glad och förväntansfull när jag åkte till stallet idag för att rida för första gången på 7 veckor.....

MEN, jag känner direkt att det är något konstigt med honom. Han var hypersocial som vanligt, men liksom stod och stönade lite hela tiden och verkade trött och nedstämt. Han vill inte låta mig kratsa framhovarna och stod hela tiden och försökta avlasta frambenen hela tiden:(

Och han gick så klart jätte dåligt med.:cry:

Så det blev ingen ridning i dag:cry::cry: Jag promenerade lite på gräset, det verkade han klara av bra, men mer vågade jag inte göra...

Antingen är något med skorna som veterinären pratade om också (han ska skos annorlunda... Men i värsta fall är det fång:eek::mad:

Jag är verkligen ledsen. Har försökt se det hela possitivt hela vägen, men nu är det F.. inte lätt längre:devil: Snart utbildar jag mig till hovslagare i stället. Jag är så J....A trött på aldrig att veta riktigt själv vad som är felet.

NEJ!:(
Fyy vad jobbigt det är när man känner att det är nåt som inte stämmer!:crazy:

Varför trodde vet att det kanske berodde på skorna? och hr skulle han skos istället?
har du haft honom barfota nåt?

Åh nej Iser, bara det inte är fång!!! Du tog väl bort honom från gräset?

Jag skulle ringa ut veterinär bums om jag misstänkte fång. Det är så viktigt att en häst med fång kommer under behandling snabbt!

Säger som Utte: veterinär NU!!!

Tag bort honom från hagen, och ställ in i box med tjockt och mjukt underlag med en gång. Det låter faktiskt som det mycket väl kan vara fång...:( Avlastar fram, ovillig att kratsa hovar på, stönar, trött och nedstämd - allt stämmer in på fång tyvärr... Men det är klart att det KAN vara något annat också, men jag skulle inte chansa om jag var du.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka