Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Jag hittar inte nr 7:confused: Var ser du den? Men kan hålla med om den i gröna grimman.

Man ser inte numret så bra på den heller men det ser ut som en sjua. Den finns mellan nr 5 och 9 så det skulle ju kunna vara nr 6 eller 8 också :D. GT eller Dailan Kifki nu får ni hjälpa oss och reda ut vem det är! Gul grimma har hon iallafall.

Ja, men då vet jag vilken du menar! vi har nog ganska lik smak när det gäller fölen verkar det som:)

Hästen i den gröna grimman är nr 115 Montoya
e. liz.203/T Wegbereiter ee. liz.120/T Wintertraum som finns hos lineapea
ue. Amadeus.
Såldes för 3900 eoro till belgien!:)

Ni har ju skrivit så mkt och siffror hit och dit så man blir ju alldeles snurrig...:D

återkommer med mina favoriter!:)

hästen i gul grimma är nr.7 Fabriccia e. Amadeus ue. Winterstein!

Senast ändrad:

KL

Jag lägger in några färska bilder på Belle tagna efter ridturen för ett par timmar sedan. Jämför med bilden den 23/9. Har hon minskat i omfång? Tycker själv att en del av fettvalkarna har försvunnit, med vad vet jag...

PA060002.jpg

PA060003.jpg

PA060001.jpg

P9230039_redigerad.jpg

Kunde tyvärr inte få henne till att ställa upp sig likadant, för hon hade så bråttom tillbaks till hagen :)!

*kl

Idag har Rambo fått ny frisyr, eller ja...en början i alla fall. Skären var ganska slitna upptäckte jag men eftersom jag redan börjat klippa var det bara att fortsätta. Jag kunde bara klippa med kanterna av maskinen och då förstår ni att det inte tar speciellt mycket åt gången.
Till slut gav jag upp men som tur var så inhandlades en ny klippmaskin till stallet idag så jag får fortsätta i morgon.

Jag var bara tvungen att visa er vad som kom fram under pälsen....massa härliga trivselprickar :D. När jag klippte han förra året hade han inga..vad jag kommer i håg ialla fall....och pälsen under var jättefin och glansig.
DSC00897.jpg

Måste också få visa hur han ser ut i helkropp idag, nu börjar han ju se riktigt snygg ut jue :D:bump:
DSC00894.jpg

Bonusbild
DSC00896.jpg

Jag tycker det ser ut som att hon tappat några kilon. Om man tittar på halsen precis framför bogarna så ser det ut som det i alla fall.

Bra jobbat...och en riktigt snygg häst :laugh:

Jättesnygg på helkroppsbilden, och så smärt och slank :)! Är han svår att hålla i lagom hull (som min är)?

Se på den snyggingen, har börjar ju ta sig nu!;)
Hur länge har du haft honom nu?

Bettysmatte
jag håller med lakrits, om inte bilden luras kan hon nog tappat något...

fyller på med några färska bilder jag med!

Tjockisen

Flörtar med tjejen...

Mamma upp i dagen!

Jag måste ju få skryta med lite bilder på mitt stall med, som snart är färdigt!:)

före

efter

före

efter

Har igentligen bara målat och slått ut en boxvägg, innan var det tre boxar nu är det två!
men tycker skillnaden blev enorm!:D

Senast ändrad:

Jättesnygg på helkroppsbilden, och så smärt och slank :)! Är han svår att hålla i lagom hull (som min är)?

Ja, så här slank har han nog aldrig varit :rofl:

Ja, han är svår att hålla i lagom hull. Han skulle kunnat se ännu bättre ut och ha ännu mer muskler egentligen om jag ridit ännu mera.
Problemet är att vi har inget bra och jämnt ställe att rida markarbete på.

Wow....superfint stall. Vilket jättejobb du har gjort.

Och bebis har ju växt jättemycket :eek:
Snygg som attan är han också.

Jag har haft honom i ganska exakt 1 år nu. Som jag skrev innan så skulle han kunnat sett ännu bättre ut om jag ridit mera och kunnat rida mer på bana men det tar den tid det tar ;)

Han har ju verkligen blivit snygg:love:

Säger samma till dig; bra jobbat och riktigt snygg häst:bow:

Betttysmatte Jo jag tror hon har tappat en del fettvalkar. Bra jobbat!:bow:

Hoppas hoppas hoppas att jag snart får sätta i gång med Wincent igen....:idea:

Senast ändrad:

Eftersom detta är en avelstråd o jag endast har en haflinger valack så får jag visa vad jag har lyckats avla fram!

Tyra. Född 24 Juli.
24009336.jpg

24009337.jpg

Är vi lika?
24009338.jpg

(Lite trådkapning, men jag hade lovat att visa upp bilder här)

Åååå vilket charmtroll!:)
verkligen helt bedårande!:love:

kul att äntligen få se bilder på det lilla livet, och fint namn fick hon med!

Han flyttar hit när han är avvand, och då tar han lillebror med sig!:)

Blir dom för tokiga utan vuxet sällskap, får jag leta reda på nån valack att låna hem...

Stormpil

Jättegrattis till dig, Queso och alla inblandade!:banana::bump::banana::bump:

Måste också få visa hur han ser ut i helkropp idag, nu börjar han ju se riktigt snygg ut jue :D:bump:
DSC00894.jpg

Vilken skönhet han börjar bli! :love:

Bettysmatte: Jag tycker också att det går åt rätt håll med Belle.

Golden tinka. Nimbus ser ut att bli en stor kille han också. Vet du hur hög han är? Han är verkligen jättefin. För att inte tala om stallet :love:!

Ella-82: Ett stort grattis till ett mycket lyckat avelsresultat! :D

Eftersom detta är en avelstråd o jag endast har en haflinger valack så får jag visa vad jag har lyckats avla fram!

Tyra. Född 24 Juli.
24009336.jpg

Den absolut sötaste lilla "fölunge" utav alla föl födda 2008:love: Grattis Ella!

Förhoppningsvis är det den nya och fräsch haflingeravlar generationen vi ser här. Jag utnämner lilla Tyra till trådens mascot!:love: Såååååå sööööööööttt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka