Haflingerföl i Alperna

Ninnie

Trådstartare
Läste en annons här på buke om att man kan rädda ett haflingerföl från slakt i Italien - och blev intresserad.
Är det någon som har varit på de stora höstauktionerna där det auktioneras ut haflingerföl ?

Sv: Haflingerföl i Alperna

Är det ingen mer än jag som är intresserad av att rädda ett haflingerföl från slakt ?

Annonsen finns under c/d-ponny till salu.
Tydligen så arrangeras det auktioner i Österrike på haflingerföl. De fölen som inte blir sålda går till slakt och då de flesta till Italien. Stona används som mjölkproducenter och då blir fölen överflödiga. :cry:

fy fan men du vet så är det med kor o kalvar också,man kan inte rädda hela världen.. man får bara hoppas dom slipper lida.skulle inte gissa påd et.

Nej jag vet...... :crazy:
Det är många man skulle vilja rädda.....
Men visst är det hemskt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 486
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Hej alla på buke. Hoppas någon kan ge lite stöttande råd till mig! Läs nedan... Jag har en socionomexamen och valet av den...
2
Svar
25
· Visningar
3 613
Senast: anonymys22
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 645
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix