Haflinger med Orolig mage!

M

Mandiiz

Ska börja med direkt tillägga att jag varit i kontakt med veterinär fler talet gånger om hennes mage. Vi hittar dock inget svar på varför. Vi har provat ge henne magmedcin men de hjälpte inte fullt ut. De har även gått in och kollat hennes mage men inte hittat något konstigt. Sen har jag provat att ge henne Kraffts mag & tarm pulver. Hjälpte inte alls. Hon har haft fång och dessa problem uppstod tillsammans med detta. Hon har också fått betfor med avrunnet vatten så sockret är borta tillsammans med foderjäst. De hjälpte lite grann de med men ingen större skillnad. Hon äter hö anpassat efter henne och de andra fång ponnyn hon går tillsammans med på lösdriften!
Jag vet inte vad vi ska prova? Någon som har vart med om samma sak som kanske har något tips? Hon äter och dricker helt normalt!

Sv: Haflinger med Orolig mage!

Hur mycket grovfoder får hästen ? Vad menar du med grovfoder anpassat efter henne och fångponnyerna ?

Sv: Haflinger med Orolig mage!

En dl (minst) foderkalk om dagen hjälper. Vissa blir lite värre precis i början men de torkar vädigt snabbt upp igen.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har en treåring med mycket känslig mage. Under betessäsongen mår hon bra, har fast avföring och magen är lugn. Varje år under...
Svar
9
· Visningar
2 792
Senast: svea
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 609
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 894
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka