Hästsportens folkhögskola

Sv: Hästsportens folkhögskola

Okej då fattar jag. Jag tror att jag faktiskt skulle ha nytta av den fast jag tillhör ju inte heller ynglingarna direkt. :crazy:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Verkar vara en kanonutbildning även om man inte vill jobba som hästskötare utan bara skaffa sig mer kunskaper. Skadar nog inte! Blev hemskt sugen jag med!
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Nähejdu!
Jag är 38 och har sökt!:banana:

Ålder är bara siffror på ett papper.
Jag var äldst på en hopptävling i somras åxå så jag är van!
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

38!
jag är åxå yngre medelålders!
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Då har man skickat efter ansökninghandlingar.. :banana:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

jag läste till hästskötare (dock inte där) under 2005 och har bara en sak att säga:

det var det bästa jag gjort! :banana:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Va kul att det finns så många som vill gå dessa kurser. Själv har jag också funderat på att gå hästskötrkursen i höst. Har lite planer på att gå Ridinstruktörsutbildningen och satan :devil: ehehehe så mycke kurser o sånt man måste gå innan man kan gå instruktörsutbildningen :D Men jag tror vägen dit e himla kul. Är redan anmäld till VULK nu i feb/mars...är det nån annan här som ska gå..??
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

vad kul att höra! (ska söka jag med =)

hur har du gått vidare med kunskaperna nu då?
vad var det som var så bra?
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Ni som ska söka, är det fler än jag som inte har någon arbetslivserfarenhet av att jobba med hästar? Jag har praktiserat i stall och haft eget stall sen -00, men det lär väl inte räcka...... :confused:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

AnnaKarinA skrev:
Ni som ska söka, är det fler än jag som inte har någon arbetslivserfarenhet av att jobba med hästar? Jag har praktiserat i stall och haft eget stall sen -00, men det lär väl inte räcka...... :confused:

Det är inte så att du behöver arbetslivserfarenhet med hästar för att söka kursen. Det står inte som intagningskrav.

Du behöver däremot denna kurs för att söka andra utbildningar sedan.
Det är meriterande!
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Penea skrev:
Det är inte så att du behöver arbetslivserfarenhet med hästar för att söka kursen. Det står inte som intagningskrav.

Du behöver däremot denna kurs för att söka andra utbildningar sedan.
Det är meriterande!
Okej, tack! Jag fick stora skälvan när jag skulle skriva i ansökningen, det står en rad där man ska fylla i arbetslivserfarenhet inom hästeriet och att man ska skicka med intyg. Men då skickar jag in min IDAG! :)
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

AnnaKarinA skrev:
Okej, tack! Jag fick stora skälvan när jag skulle skriva i ansökningen, det står en rad där man ska fylla i arbetslivserfarenhet inom hästeriet och att man ska skicka med intyg. Men då skickar jag in min IDAG! :)


Bra!
Då syns vi där!:banana:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Hehe...nu hann nån annan svara innan mig, men det finns massa ULK-kurser =)

ULK- Ungdomsledarkurs
FULK- Förberedande ungdomsledarkurs
VULK-För Vuxna
HULK- kommer jag inte ihåg....

men det finns tydligen lite olika. Får se om jag söker in till Hästskötarkursen i höst :crazy:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har fortfarande inte sökt ett enda jobb. Det enda jag gjort har varit att kolla på arbetsförmedlingens hemsida. Jag har egentligen...
Svar
7
· Visningar
2 160
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske...
2
Svar
23
· Visningar
3 972
Senast: tex
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 435
Senast: Korven
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 344
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp