Hästsportens folkhögskola

Sv: Hästsportens folkhögskola

Men är inte sluttdatumet 30/4 ? Dom hade ju 2 olika datum, dels den 15/4 och 30/4 och när jag ringde och frågade så skulle dom ev ändra till den 30/4. Men som jag kan se har dom fortfarande inte ändrat...men jag tror det är den 30/4...
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Aha :)
det visste jag inte, undrar hur lång tid det tar för dem att sammanställa en "får" och "inte får"-lista :)
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Sista ansökningdag är 30/4 oavsett vad som står på Strömsholms blankett. Det finns 24 platser och hittills har dom fått in 125 ansökningar. Så det kommer ta lite tid att gå igenom sa hon jag pratade med. Kursavgiften om man kommer med betalas i anslutning till kursstarten.
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Jag måste komplettera mina uppgifter litegranna...Hon på Hästsporten sa att: anmälningsblanketterna är lite dåliga eftersom *helst* ska man ju skriva lite info om sig själv, typ om man har kort arbetslivserfarenhet men kanske enorm erfarenhet av hästar/skötsel på sidan om, så blir det ju lite tamt med att bara skriva vart man jobbat...erfarenheten på fritiden kommer lixom inte med..Så detta ska jag komplettera...För jag har lite arbetslivserfarenhet från jobb, men jättemycket erfarenhet rent allmänt av hästskötsel.
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Hur gör man det då?
Jag har inte heller mkt arbetserfarenhet men betydligt mer från fritid och svartjobb, som jag antar att man inte kan ta med som meriter...
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Man skriver ett mail bara. Jag har tyvärr glömt mailadressen till hon som skulle ha uppgifterna på jobbet, kan lägga ut den i morron om du vill. MEN detta är ju inget tvång, utan bara om man vill fylla i mer hästerfarenhet. Det ska inte vara något högformelt brev sa hon utan: skriv bara ur hjärtat ;).

en annan sak jag glömde skriva som dom sa, dom prioriterar först och främst lite äldre. Tex nyss utgången från grundskola eller ev gymnasieelever prioriteras inte först. Motiveringen var att dessa har mer chanser att gå olika skolor/kurser än vad äldre har. Sedan hade äldre svårare att gå utbilldningar med sa hon pga jobb, barn och att dom oftast inte är flyttbara som de yngre oftast är.
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Ja, lägg gärna ut den! Skönt att slippa vara formell, har filat på mitt cv hela dagen och är bara så trött på alla formaliteter...


Men jaha, där rök mina chanser då som student -06. :( Jaja, kan lika gärna komplettera iaf. :idea:
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Oj vad intressant tråd! Jag har också sökt just den kursen! :)

Jag tänkte bara säga att jag ringde och frågade i februari någon gång om urval, och då sa de att de med ambitioner att jobba som hästskötare går före de som bara vill lära sig för fritiden. Låter självklart kanske, men jag tänkte på det att många äldre kanske söker just för eget intresse bara?
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

njae...
jag är 39 och har allt utom just hästskötaerxamen för att kunna söka till Instruktörsutbildningen. RIK 0 (ridledarkursen) gick jag '99, jobbat som instruktör på ridskola både före och efter.
Visst kan man avlägga examen utan att gå kursen, men jag tycker att det är bra att vara på plats s a s.
 
Sv: Hästsportens folkhögskola

Reserv jag med ;). Fast för mig spelar det inte så stor roll eftersom saker och ting kört i hop sig, anser jag har lite för mycket att stå i just nu, så jag försöker lite mer aktivt nästa år istället.

Jag kompleterade heller inte mina uppgifter som jag skulle...så min ansökan blev en aningens klen då.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har fortfarande inte sökt ett enda jobb. Det enda jag gjort har varit att kolla på arbetsförmedlingens hemsida. Jag har egentligen...
Svar
7
· Visningar
2 160
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske...
2
Svar
23
· Visningar
3 966
Senast: tex
·
Övr. Barn Jag och sambon väntar vårat första barn i januari och bor i dagsläget i en tvåa på 55 kvadratmeter. Graviditeten var oplanerad och...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 433
Senast: Korven
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 340
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp