Jag menar inte på att hon gjort/gör något fel, tror TS skrev att det inte var hon som importerade hästen heller. Jag funderar mer på varför hästen inte redan har pass och borde den inte ha pass med "gröna papper" i den stambok den är grundregistrerad i?

Får man nytt pass när man tilläggsregistrerar? - Låter märkligt, jag trodde idén var att bara ha ett pass per individ?
Hon är gammal nu och kom till sverige som ung när dåvarande ägaren flyttade hit på 90-talet. Då var det inte obligatoriskt med pass o märkning i danmark men det var det i sverige enligt förra ägaren. Är därför hennes pass är svenskt
 
Senast ändrad:
Har en skärmdump som visar att det inte ä så men vet inte hur jag ska lägga upp den här.
Enl jordbruksverket kom passkrav i eu 1/1 2006 och märkning 1/6 2009
 
Har en skärmdump som visar att det inte ä så men vet inte hur jag ska lägga upp den här.
Enl jordbruksverket kom passkrav i eu 1/1 2006 och märkning 1/6 2009
Nja, min häst fick sitt pass 2004. Då hade passkravet kommit, i alla fall för min häst som importerades bara med nåt registreringsbevis.
 
Jag köpte mitt SWB-sto våren 2003 och då var det i alla fall krav på att hästar som såldes skulle ha pass.
 
Nja, min häst fick sitt pass 2004. Då hade passkravet kommit, i alla fall för min häst som importerades bara med nåt registreringsbevis.
Varför nja förresten. Du läste kanske inte riktigt vad jag skrev. EU fick kravet... enskilda länder kan och var tidigare
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu inför Livsmedlesverket i Danmark digitala hästpass. Alltså behövs från och med nu inget fysiskt pass för att resa inom landet med hästen.
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
773
Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
685
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 213
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp