Hästkrafter

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Midnightman

Hej allihopa!
Jag är en glad 35årig kille som gillar hästar. Själv så har jag ingen riktig häst men däremot 185 hästar i min motorcykel:banana:
Mitt mål är att köpa en häst inom ett år och bara ha den till för att klappa den. Jag kommer inte att rida på den men jag kommer att ta hand om den och se till så att den får motion =)
Det ska bli roligt att komma in i forumet och lära sig lite mer om hästar.
Och nej jag är INTE gay.
 
Sv: Hästkrafter

Jag har en Yamaha R1 med lite lull lull =)
 
Sv: Hästkrafter

Varför upplyser du om att du inte är gay ? Vem är intresserad liksom - detta är ett HÄST forum inte nån sajt där man viker ut sin läggning.

Du bor i Stockholm enligt profilen och tänker skaffa en häst bara för att klappa på - mitt förslag är att du åker till en ridskola eller dylikt och klappar så slipper du betala runt 5000 i månaden på att få klappa på en häst.
 
Sv: Hästkrafter

Jag vill ju inte rida, sen så vill jag ha en egen häst att klappa.
 
Sv: Hästkrafter

Okej så du vill betala runt 5000 kronor i månaden bara för att få ha en egen häst att klappa på ?
 
Sv: Hästkrafter

ja det gör det :(

Man kan komma lite billigare undan på själva stallhyran men då blir det långt från stan och sånt som hovslagare och försäkring kan man ju inte heller förhandla bort. Längre bort blir ju också dyrare resvägar (beroende på var man bor)
 
Sv: Hästkrafter

Jag bor i Bromma. Hade ändå inte tänkt att ha hästen i innerstan.
Det går alltid att lösa sånt. Jag har lite kontakter, Ska höra med dom om det finns några bra lösningar.
Tack för informationen iaf.
 
Sv: Hästkrafter

Jag har en Yamaha R1 med lite lull lull =)

Använder du hojen till det den är byggd för på banan eller är du donkenraggare?

Lyckas du hålla en häst för 5000kr utanför Sthlm så får du vara glad, räkna med att det är dyrare ;)

ALLT är mycket dyrare än vad man räknar med när man har häst.
Att äga sporthoj i stan är billigt i jämförelse.

Knasigt att köpa egen häst för att klappa på?
Finns ju massor av hästar du kan klappa på ändå?
 
Sv: Hästkrafter

En R1a är egentligen inte gjord för bana då den är enormt högt utväxlad. Då passar en R6 mycket bättre för bankörning. Banorna vi har i sverige har inte så jättelånga rakor så det är till och med bättre och smidigare med en 600:a.
Jag brukar aldrig köra på bana då jag tycker att den är för fin för att crascha. Och nej jag har aldrig varit till donken med motorcykeln.
Men visst shiftlampan har blinkat många gånger på dom 5 första växlarna.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästkrafter

Finns ju fler banor än de i Sverige ;)

På Anderstorp har du ju fö betydligt roligare med en retta än en 600.
Själv kör jag GP450 och föredrar små snirkliga banor ;)

Vad ska du köpa dig för häst då?
 
Sv: Hästkrafter

Men alltså - innerstan - där finns stall för kanske 8 tusen i månaden. Jag pratar Ekerö, Vallentuna osv.

Du är nog lite väl optimistisk när du pratar om kontakter. INGEN absolut ingen normal stallägare låter någon ha sin häst billigt bara för att de är kompisar. Det händer liksom inte, det har de inte råd med.

Vad har du tänkt köpa för sorts häst ?
 
Sv: Hästkrafter

Jag bor i Bromma. Hade ändå inte tänkt att ha hästen i innerstan.
Det går alltid att lösa sånt. Jag har lite kontakter, Ska höra med dom om det finns några bra lösningar.
Tack för informationen iaf.

OM du är seriös... så tycker jag att du skall tänka om!

Hör av dig till någon 4H gård eller något och erbjud dina tjänster i form av att mocka och pyssla mot att du får klappa på deras hästar. Då lär du dig lite om hästar och deras skötsel och kan så småningom överväga att skaffa en egen.

Det är inte lätt att hålla häst om man skall göra det på ett sätt som är juste mot hästen!

Finns massor med sjukdomar och symptom man måste kunna, foderläran är förb-nnat komplicerad, lagom med motion och rätt motion är komplicerat och viktigt, hästens sociala behov är viktigt (med andra hästar, inte bara med dig), hantering av en 700 kgs varelse kan vara komplicerat och farligt och hamnar man fel där kan det gå åt pipsvängen på riktigt och så vidare.

Men det finns säkerligen någon där ute som har en häst eller ett par som gärna tar emot någon som vill få mysa lite med hästen mot att till exempel mocka och pyssla lite!
 
Sv: Hästkrafter

OT. egentligen men varfor ser jag spoken?? kanske TS egentligen vill traffa en tjej med hast, det kanske kunde vara ngt och da kan du sakert fa klappa den.. och mocka och kora transporten och sitta i stallet hela natten nar hasten ar sjuk.. For att inte glomma vanta hemma for att tjejen ar hos hasten aven om ni skulle pa kalas.. for hasten kommer ju forst..
Skamt, de rad som du fatt ar bra, skaffa inte en hast bara for att ha ngt att klappa pa.. det ar inte ratt till hasten.. Det ar ett djur och man kan inte stalla i skapet nar man har klappat fardigt.. Tyvarr gar det inte att fylla upp med bensin, det blir turer till foderbutik, hovslagare, veterinar, mockning, omskotsel, ja listan gar undan.. Tror du ar battre med hojen faktiskt. och sen klappa hastar pa ridskolan.. lycka till
 
Sv: Hästkrafter

Jag vill ha en häst i 50 000kr klassen. Den ska vara max 5 år gammal.
Hingst eller sto spelar mindre roll. Jag älskar hästar och skulle vilja ta hand om en. Stallplats går alltid att ordna. Har inga större ekonomiska bekymmer för den delen.
 
Sv: Hästkrafter

Om nu TS är en rik snubbe som vill ha en häst att klappa på så spelar väl det inten större roll? Jag förutsätter då förstås att han även kommer att betala för helinackordering och skötsel av hästen, dvs full service.

Om TS är ett forum-troll så är ju ingen skada skedd, varför hetsa upp sig? ;)
 
Sv: Hästkrafter

Om du menar allvar och bara vill kunna säga "Jag har en häst" och kunna komma och klappa och kanske pyssla lite med den, så har jag ett tips till sig.
Köp en andel i en travhäst.
Du blir ägare och får vara i stallet hos hästen om du vill men du behöver inte ha ansvaret för att den sköts på rätt sätt.
Goggla lite så kan du hitta mer om att äga en andelshäst och vilka kostnader det för med sig.
 
Sv: Hästkrafter

Får också trollvibbar, men oavsett, ni som anmärkt på det här med att ha häst och inte rida = bättre att gå på ridskola och borsta: Det finns väl annat att göra med en häst än att rida? Trickträning, körning, tömkörning, frihetsdressyr?

Jag tänkte särskilt på att TS ändå skrev den här raden:

och se till så att den får motion
 
Sv: Hästkrafter

Undrar om det inte finns en tråd på SH nu som lyder typ "Driva med fåniga hästtjejer på buke" brukar komma upp såna titt som tätt :p

Målet brukar även vara att få ligga så passa er nu hästtjejer om ni får PM haha :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 060
Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: iliedtoday
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: Ananazen
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp