Hästjobb i Holland

isafore

Trådstartare
Förlåt om tråden har hamnat fel!

Har blivit erbjuden ett jobb på en mindre, svensk gård i Holland.

Är 18 år, har mycket stor hästerfarenhet men ingen utbildning. Alltså har jag väldigt svårt att få jobb i Sverige. Låter väldigt lockande att jobba utomlands! Känns som en trygghet med en svensk familj och dessutom skulle det se bra ut i mitt CV när jag kommer hem.

Arbetstiderna är 7-17, 6 dagar i veckan, tävling ca 3 av 4 helger i veckan (längre dagar då). Sedvanliga stalluppgifter samt ridning av 1-2 hästar om dagen. Får boende, lunch, internet och 400 euro/mån.

Låter det vettigt? Ni som varit utomlands, gärna i Holland, har ni något att berätta?

Hur gör man med pojkvännen? Låser in honom hemma i källaren tills jag kommer hem igen? :grin: Nej men går det att ha ett förhållande eller gör man slut, haha?

Hur lång tid brukar man stanna? Jag har inga planer (än) på att flytta till Holland.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 104
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 706
Senast: fejko
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 077
Senast: Elendil
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 172
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp