Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

Speedi-beet är utan melass :-) typ dubbelt så dyrt som betfor men vad gör det i krubbskrammelmängd tänker jag till min :-)
 
Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

KL

Hästen får havre nu pga det måste finnas något att blanda ut tillskott i. Jag vill helst inte ge havre pga stärkelsen, men vad fasen ska man ge? Pellets går bort, musli likaså (enligt tandläkaren). Havre går bort (enligt Cecilia Muller). Lucernpellets äter inte hästen alls. Vad finns kvar?

Fibergi? Skulle nog passa din häst...
 
Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

KL

Hästen får havre nu pga det måste finnas något att blanda ut tillskott i. Jag vill helst inte ge havre pga stärkelsen, men vad fasen ska man ge? Pellets går bort, musli likaså (enligt tandläkaren). Havre går bort (enligt Cecilia Muller). Lucernpellets äter inte hästen alls. Vad finns kvar?

Lite vetekli? Stärkelsen som finns i är av en sort som inte bryts ned och är därmed inte skadlig.
 
Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

Det finns fortfarande? Inte sett det sen mitten av 90-talet :D
 
Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

Tänkte också föreslå vetekli, smidigt att blanda ut i.
 
Sv: Hästens tänder är skadade av hösilaget? Testa pH-värde? Andra frågor..

Jo det finns typ överallt
 
@Hippocampus
Har har det gått för din pålles tänder?
Hade ute tandläkare till min idag (3,5 år, ej kollad i munnen enligt tidigare ägare) och fick exakt samma diagnos som din häst! Hon rekommenderade även micklemträns mm till mig så jag funderar om det är samma veterinär, hela resonemanget låter otroligt snarlikt.
Hur ser cementen ut på din idag och hur löste du det med foder osv?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp