Hästen står som svart i passet

MayGrace

Trådstartare
Vi gjorde pass på våran unghäst tidigt i vintras, där står hon som svart men det roliga i det hela är att hon nu blir mer och mera svartbrun precis som sin mamma! :p Hon är ett varmblod så hennes pass måste visas upp vid varje start men hur blir det om hon står som svart men är svart brun? Bryr dom sig om det eller hur fungerar de?:crazy:
 
Sv: Hästen står som svart i passet

Min travare står som hingst i passet men har varit valack under hela sin aktiva travkarriär. Vad jag vet har det inte varit några problem pga det. Om hästen står som svart men egentligen är svartbrun spelar det nog ingen större roll. Hade varit en annan sak om det står att hästen är skimmel istället för svart, eller att det är en hingst istället för ett sto.
 
Sv: Hästen står som svart i passet

Lite trådkap - min nsv står också som hingst men är kastrerad. Är det nåt man borde ändra (kan man ens det?) eller kvittar det?
Jag tror även det står hingst i försäkringspappren. Kan det påverka premien? Nu tror jag iofs inte den kan bli mycket billigare, men ändå :D
 
Sv: Hästen står som svart i passet

Okej! Nej för det tvekade inte en sekund på att hon var svart och hon är född grå! Dock så blir man lite chockad när hon nu tappar pälsen och blir brun runt ögonen! :grin:
 
Sv: Hästen står som svart i passet

Många hästar som är felreggade till färgen iom att de färgbestäms så tidigt. Inget att bry sig om. Båda mina är felreggade :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 864
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 866
Senast: Fibusen
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: escodobe
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp