Hästar som ständigt är på annons?

Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Jag skulle också vilja tillägga att det är svårt att köpa häst också! Alla dessa annonser som utlovar en gp-häst för typ 20 000 kr. Dessa annonser bryr jag mig inte om för jag anser att det är helt fel prissättning = något skumt.

Eller utlovas samma fantastiska häst för ett relativt högt pris som på film går som "en gammal ridskolehäst."

Sedan spelar egna erfarenheter stor roll tror jag. Vi har tvingats ta bort en häst p g a lösa benbitar. Det var fruktansvärt jobbigt känslomässigt och kostsamt. Så om en häst haft lösa benbitar och blivit opererad så spelar det ingen roll för oss hur man bedyrar att den är frisk. Vi väljer bort den.

Vi blev också "pålurade" en totalt opålitlig ponny som kastade av allt och alla av helt obegripliga orsaker. Efter många tårar, blåmärken och annat elände gjorde vi oss av med den. Så det innebär att minsta lilla i en annons som andas om olater, går bort.

Detta kanske andra inte bryr sig ett dugg om medan de har andra saker som de absolut inte vill ha. Å andra sidan vill jag veta sådant redan i annonsen så att både jag och säljaren slipper ödsla tid på provridning.
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Fast jag tycker inte det är svårt att sälja nu, en bra annons och ett bra pris och hästen blir såld.

Nej det stämmer inte. Just nu är det svårt att sälja, skulle vilja säga väldigt svårt. Till och med i ett land som England kan man få en super häst för tex fälttävlan för runt 50-70'kr vilken förut låg på minst det dubbla. Och då pratar jag om hästar som gått motsvarande * i Sverige och i en ålder av 5-9år gamla.
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Tog en vecka för mig att få sålt min förra, det var i januari. Hade fler intresserade, så nej jag tycker inte det är svårt.
Fast jag är inte förvånad när jag läser annonser, folk tror ofta deras hästar är värda multum....
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Tog en vecka för mig att få sålt min förra, det var i januari. Hade fler intresserade, så nej jag tycker inte det är svårt.
Fast jag är inte förvånad när jag läser annonser, folk tror ofta deras hästar är värda multum....

Din hade en del meriter(?) och var lite äldre. Jag säljer unghästar och nej min var def inte i överpris.

Förra året sålde jag tre stycken på kort tid då var det betydligt lättare, nu känns det stendött
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Nja, valack f 2005, felfri 120cm. Typisk medelmåtta, övervuxen ponny så han var rätt liten. Men frisk utan gamla skador och skapligt lättriden.
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Jag tror nog att den typen av häst är rätt eftertraktad :)
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Kanske, men det finns ju hur många som helst. Sen att folk tycker att de är värda 150k kan ju göra att de blir lite svårsålda....
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

Håller med, unghästar verkar stendött.. Har just sålt min åring, för 25 000 inkl moms. Det kostade han mig i hingstavgifter+ seminavgifter.. Inget fel på honom, men jag måste ändå välja vilka avkommor jag vill ha kvar, och jag gillar hans storasyster mer så behåller hellre henne. Sen ju längre jag behåller honom desto mer pengar förlorar jag.
Sålde en född 2011 för lite mer som föl, den ligger nu ute för mindre än vad hon köpte den för, inga svar trots att det är en riktigt fin häst.
 
Sv: Hästar som ständigt är på annons?

det finns Säker medryttare överallt, det är nog oftast så att som ägare ibland kan ha lite för höga krav, Medryttare tanke är ju med att Fler ska kunna få upptäcka charmen med hästar och ev någon gång kunna ha egen häst, och sedan finns det de som VILL hålla på med hästar som kanske inte riktig har råd med det på egen hand.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 401
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 915
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 581
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp