nice and happy
Trådstartare
Började med att springa & longera. Hon märkte av på volt att han visade nå på höger bak & höger fram. Gjorde böjprov bak men visade ingen hälta. Han blev lixom släpandes med höger bakben lite.
Det gjorde i sin tur att han lasta över det på vänster sidan så det märktes i baken & bogen. Han sjönk ner i hela kroppen på vänster sida pgr de & gjorde att han blev som en båge av han åt vänster.
Sen in & på med magnettäcke medans hon jobba med den andra hästen.
Så vänster bog satt han fast & det knaka till så där lossna han lätt.
Hittade sen en kota som hade vridit sig. Fick oxå loss de.
Han var så öm & spännde sig i musklerna så hon fick köra akepunktur på han.
Sen vart han jätte mjuk & lättare att jobba med.
Nu skall han endast tömköras & ut & gå i en vecka tills hon kommer tillbaka.
Eftersom han va så öm i ryggen...
Hon kommer om en vecka.
Undrar hur detta har uppkommit!
Jag misstänker den sadel jag hade för 1/2år sedan som kan ha varit för smal i tunneln. Kan detta göra så att "kotan blir sne"??
Undrar om han kan ha haft sne kota länge... Om det är det som varit problemet hela tiden el om det är bak kärran som problemen börjat.
Någon som haft häst med sne kota? Hur uppkom det & hur svara restan av kroppen med den sne? Hur reagera hästen på behanling?
Det gjorde i sin tur att han lasta över det på vänster sidan så det märktes i baken & bogen. Han sjönk ner i hela kroppen på vänster sida pgr de & gjorde att han blev som en båge av han åt vänster.
Sen in & på med magnettäcke medans hon jobba med den andra hästen.
Så vänster bog satt han fast & det knaka till så där lossna han lätt.
Hittade sen en kota som hade vridit sig. Fick oxå loss de.
Han var så öm & spännde sig i musklerna så hon fick köra akepunktur på han.
Sen vart han jätte mjuk & lättare att jobba med.
Nu skall han endast tömköras & ut & gå i en vecka tills hon kommer tillbaka.
Eftersom han va så öm i ryggen...
Hon kommer om en vecka.
Undrar hur detta har uppkommit!
Jag misstänker den sadel jag hade för 1/2år sedan som kan ha varit för smal i tunneln. Kan detta göra så att "kotan blir sne"??
Undrar om han kan ha haft sne kota länge... Om det är det som varit problemet hela tiden el om det är bak kärran som problemen börjat.
Någon som haft häst med sne kota? Hur uppkom det & hur svara restan av kroppen med den sne? Hur reagera hästen på behanling?