Risken är ju inte värre än att ta ut hovslagare.Skulle inte vilja ha någon som åkte runt mellan olika stall för att ta hand om hästar, tänker på smittspridning. Haft kvarka på min häst och vill inte ha det igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Risken är ju inte värre än att ta ut hovslagare.Skulle inte vilja ha någon som åkte runt mellan olika stall för att ta hand om hästar, tänker på smittspridning. Haft kvarka på min häst och vill inte ha det igen.
Håller med. Det är viktigt att ts tar väl betalt för sina tjänster. Ts måste se till att få en rejäl vinst i bolaget så hon kan ta oförutsägbara kostnader. Spinner vidare; Säg att bilen går sönder. Då måste det finnas kapital att köpa ny, alt betala för lagning av bilen, samt hyrbil under tiden. Att inte komma ut till bokade kunder för att bilen står still, är oproffigt och förödande för kunderna. Därför är det viktigt att VÅGA ta betalt. Det är också viktigt att sedan låta pengarna ligga kvar i bolaget.Risken är att tjänsten blir mycket dyr med affärsmässiga priser om du riktar in dig mot enskilda hästägare med en eller få hästar. Det tar inte lång tid att mocka, fixa vatten+ foder men desto längre tid att garanterat inte sprida smitta, för transporter, dokumentera rutiner och administration.
Riktar du in dig mot större stall så kanske det fungerar. Vi hade en person som mot betalning tog insläpp, fodring etc, både stallpass (de som var kollektiva). Det var ett större stall så rutiner var den samma för alla.
Har du någon kalkyl på hur många besök, tjänster du måste ha, för att gå break even?Jag funderar lite på att eventuellt utöka mitt företag (jag tar hand om andra djur) och börja utföra tjänster inom hästskötsel, men jag skulle behöva er hjälp med en liten marknadsundersökning! Jag har "jobbat" en hel del svart med att hjälpa stressade människor med stallpysslet så att de ska hinna rida. Har fått olika mycket betalt, ibland i gentjänster men även någon hundring här och där. Jag har på senare tid hört allt fler som säger att de inte vet hur de ska få vardagen att gå ihop tidsmässigt, de hinner inte rida eftersom allt runtomkring tar både tid och energi. Just de här människorna är inte heller sugna på att ha medryttare av olika anledningar.
Så, det finns ju helt klart ett behov, men frågan är om det finns någon som är villig att betala för det? Jag tänker mig någon sorts tjänst där jag fixar allt som ska fixas, både då och då men också som ett sorts "abonnemang". Varför man då ska välja mig till det här tänker jag är för att jag kan erbjuda hög kvalitet på skötseln - jag är erkänt noggrann och många vill trots allt gärna ha mig som hästvakt Hade jag haft råd hade jag själv kunnat tänka mig en sådan tjänst, då jag ofta råkar ut för att de som ska sköta mina hästar glömmer något viktigt (typ byta vatten), ger fel foder eller förstör mitt "mocksystem" i boxen o.s.v. Inte hela världen, men eftersom jag som sagt är väldigt noggrann med mina egna hästar hade jag sluppit en hel del stress om jag visste att hästhjälpen faktiskt gjorde det den skulle!
Är det något som ni tror att ni skulle kunna tänka er att använda er av eller löser alla hästägare det där på andra sätt? Vad skulle ni vara villiga att betala? Har inte tänkt mig en hög summa, men jag vill ju trots allt inte gå back på att göra det.
Vi har brist på kunnig hästvakt och hade gärna använt hästvaktstjänst då och dåJag funderar lite på att eventuellt utöka mitt företag (jag tar hand om andra djur) och börja utföra tjänster inom hästskötsel, men jag skulle behöva er hjälp med en liten marknadsundersökning! Jag har "jobbat" en hel del svart med att hjälpa stressade människor med stallpysslet så att de ska hinna rida. Har fått olika mycket betalt, ibland i gentjänster men även någon hundring här och där. Jag har på senare tid hört allt fler som säger att de inte vet hur de ska få vardagen att gå ihop tidsmässigt, de hinner inte rida eftersom allt runtomkring tar både tid och energi. Just de här människorna är inte heller sugna på att ha medryttare av olika anledningar.
Så, det finns ju helt klart ett behov, men frågan är om det finns någon som är villig att betala för det? Jag tänker mig någon sorts tjänst där jag fixar allt som ska fixas, både då och då men också som ett sorts "abonnemang". Varför man då ska välja mig till det här tänker jag är för att jag kan erbjuda hög kvalitet på skötseln - jag är erkänt noggrann och många vill trots allt gärna ha mig som hästvakt Hade jag haft råd hade jag själv kunnat tänka mig en sådan tjänst, då jag ofta råkar ut för att de som ska sköta mina hästar glömmer något viktigt (typ byta vatten), ger fel foder eller förstör mitt "mocksystem" i boxen o.s.v. Inte hela världen, men eftersom jag som sagt är väldigt noggrann med mina egna hästar hade jag sluppit en hel del stress om jag visste att hästhjälpen faktiskt gjorde det den skulle!
Är det något som ni tror att ni skulle kunna tänka er att använda er av eller löser alla hästägare det där på andra sätt? Vad skulle ni vara villiga att betala? Har inte tänkt mig en hög summa, men jag vill ju trots allt inte gå back på att göra det.
Det finns väl många verksamheter som är extremt beroende av frisk personal. Inte minst sjukvården. Inom äldrevården är kommunen slutlig ansvarig för de äldre i sin kommun.Och vad händer om du blir sjuk? Ska det finnas någon ytterligare person som rycker in istället för dig, som du då får betala? Eller kommer kunderna vara beredda på att de får rycka in när de får ett samtal att du inte kan?
Blir ju lite besvärligare än om man erbjuder fullservice som stallägare där man kanske redan har sambo, granne, hyresgäst eller annan som rycker in när det krisar.
Säger som övriga, ta absolut inte för lite betalt.
Jag skulle då inte anlita ett företag med inställningen att de inte är ansvariga för tjänsterna man avtalat om utan skyllt på ägaren.Det finns väl många verksamheter som är extremt beroende av frisk personal. Inte minst sjukvården. Inom äldrevården är kommunen slutlig ansvarig för de äldre i sin kommun.
En häst är hästägarens ansvar. Ibland blir anställd personal sjuk.
Det finns väl många verksamheter som är extremt beroende av frisk personal. Inte minst sjukvården. Inom äldrevården är kommunen slutlig ansvarig för de äldre i sin kommun.
Det är nog du som är vikarie då tror jag som ansvarig för hästen. Brukar vara så i livet.Man har ju vikarier då. Eller så får man lösa det med den personal som finns på plats. Menar att det kan tålas att tänkas på och prata med hästägarna om så man inte står där en dag och ingen tar hand om hästen för att det inte planerats för sjukdom.
Det är nog du som är vikarie då tror jag som ansvarig för hästen. Brukar vara så i livet.
Hyr jag in någon så är det för att jag inte kan ta hand om hästarna då och är den som jag hyr in som har ansvaret och får fixa så jobbet blir gjort, antingen själv eller vaska fram någon annan.Det finns väl många verksamheter som är extremt beroende av frisk personal. Inte minst sjukvården. Inom äldrevården är kommunen slutlig ansvarig för de äldre i sin kommun.
Håller med. Det är viktigt att ts tar väl betalt för sina tjänster. Ts måste se till att få en rejäl vinst i bolaget så hon kan ta oförutsägbara kostnader. Spinner vidare; Säg att bilen går sönder. Då måste det finnas kapital att köpa ny, alt betala för lagning av bilen, samt hyrbil under tiden. Att inte komma ut till bokade kunder för att bilen står still, är oproffigt och förödande för kunderna. Därför är det viktigt att VÅGA ta betalt. Det är också viktigt att sedan låta pengarna ligga kvar i bolaget.
Sen att ts inte kan ta ut hög lön, eller lön i huvud taget under tiden ts bygger upp kunderunderlag är en del av att starta företag.
Nej jag förstår att det inte är någon garanti, men det var min gissning. Jag känner liksom ingen som tex väljer kollektivstall om de har svårt att hinna med kombinerat med ekonomisk möjlighet att betala för tjänster..
Fast är det nödvändigt att hålla ett sånt lågt pris, då? Jag tänker ju att det här inte är för de som har möjlighet att stå i ett stall nära med fullskötsel, för då hade man valt det. Men om alternativet är att åka några mil extra enkel väg för att komma till ett sånt stall kanske man prioriterar att spara den tiden och är beredd att betala lite mer för att få fullskötsel i ett stall närmare hemmet.En av ridskolorna här erbjuder nu möjlighet till fullskötsel. Mockning, allt foder fixat, alla täcken av/på alla vardagar I månaden kostar 1000 kr per mån. Träning av hästen 250 kr per h.
Tror det är svårt hålla sånt pris som privatperson och få ut nån vinst?
Fast är det nödvändigt att hålla ett sånt lågt pris, då? Jag tänker ju att det här inte är för de som har möjlighet att stå i ett stall nära med fullskötsel, för då hade man valt det. Men om alternativet är att åka några mil extra enkel väg för att komma till ett sånt stall kanske man prioriterar att spara den tiden och är beredd att betala lite mer för att få fullskötsel i ett stall närmare hemmet.