Hade jag så fel??

S

Sara87

jag hade fått för mig att Slöjstjärtar var fredliga, men mina blackmolly bäbisar försvinner FORT när de har fötts. Den första kullen klarade sig bra, men resten har jag kunnat rädda två max dagen efter de har fötts.
Jag har provat ha honorna i yngellåda men då vägrar de föda.
Tips?

Sv: Hade jag så fel??

Man kan vara fredlig, men ändå opportunistisk nog att äta en uppenbar måltid. Mycket växter i huvudkaret brukar vara det bästa tricket för att få några yngel att klara sig.

jag kan inte har mer växter.. då ser man inte fiskarna! jag har sparat så de ska ha mycket,och äver köpt flytväxter. har äver en stor stock, men den verkar de inte gilla.

slöjstjärtar är ena glupska rackare.. :p
de ÄR fredliga, gör ingen skada på fenor och sånt på andra fiskar men äter gärna upp de som är mindre och passar bra in i deras mun.

har sett hos andra att de använder den för att gömma sig i.

Frisimmande friska fiskar gömmer sig inte. Det är jättebra att ha mycket inredning, eftersom den ger trygghet, men fiskarna ska inte in i den. Däremot algätande malar och botior kan mycket väl tänkas gå in i håligheter i rötter och dyl.

Stora fiskar ater sma fiskar-det ar naturens gang och har inget med fredlighet att gora!

/KT

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska...
2
Svar
26
· Visningar
1 538
Senast: Tassa
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 029
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 915
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve