Hade jag anat det här...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare bulan
  • Startdatum Startdatum
B

bulan

hade jag börjat betydligt tidigare med trav. Det är ju roligt att köra häst :bump: . Har haft ett uppehåll på ca 10-år från travet men kan inte komma på varför :crazy: men så skickade pappa ner en häst och sa typ varsågod att träna den här :D .
Så nu är jag fast! Var bara tvungen att berätta för någon hur kul det är. Många jag känner bara rynkar på näsan om jag säger att trav är roligt.
Har under två månaders tid kört min gentleman till häst. Trots långvarig konvalecens så har han skött sig så bra när jag har fumlat till det. Nu börjar det gå riktigt bra.
Licensen ska tas i januari.

Sv: Hade jag anat det här...

vad ska du ta för licens?

kulö föresten att du gillar det..

:bow: Kan bara hålla med: Vad vore livet utan att köra häst!
Har själv tänkt ibland att jag är "sent ute" men va f-n det går ju bra!
Har ju nyss blivit "vuxen" ändå... :p

Finns inte mycket som slår känslan av att rulla ut en "motionstur" när solen skiner fåglarna kvittrar m,m, listan kan göras lång.
Skulle vara känslan av att köra tuffa intervaller eller ett banjobb då... se,känna och höra hur hästen tar i...
Och sen de optimala "kicken" när hjärtat stannar :eek: i sista kurvan när det är start!!
Den totala upplevelsen av att träna/tävla trav slår allt! :bow:

Har provat många olika "kickar" så jag VET!

En B-tränar licens. Men bara för att träna, inte köra lopp för det har jag för klena nerver för. Törs knappt titta när mina hästar startar så det är väl inte att tänka på att ens försöka köra dom själv i löp.

Jag återkommer om känslan att köra när solen skiner och fåglarna kvittrar :smirk: . Tycker mest att det har varit regn, snö, blåsväder och gråkallt. Men det är härligt i alla fall :bump: .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Vet inte direkt vad jag vill med denna tråd mer än ventilera och få skriva hur jag känner just nu. Jag kommer låta som...
2
Svar
27
· Visningar
6 194
Senast: Oknytt
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 527
Senast: MayGrace
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Skola & Jobb Jag fick ett samtal från en gammal kollega för några veckor sedan, han hade ganska nyligen startat ett företag (dotterbolag till ett...
2
Svar
25
· Visningar
4 174
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar