Hackamore?

Nobel

Trådstartare
Jag tänkte tävla min ponny på hackamore. Vad är det för regler som gäller? Längd? Hur mäter man längden?

Jag har en läderrem lite över den som redan sitter på (under hakan) för att hålla tillbaka sidostyckena (min tränare tipsa mig om det), är det tillåtet? :confused:

Sv: Hackamore?

TR vet jag inget om då jag inte tävlar.

Men om de måste ha en extra rem så att sidostycket inte åker upp i ögonen, så är nog hackamoret felinställt :(
Det ska sitta på den bredaste delen av nosryggen, och kunna dras bak 45grader från utgångsläget.

Kollade runt på nätet och såg att många har sån rem som jag så det är inget speciellt :)

Men frågan om hur man mäter skänkelns längd på hackamore är kvar, och regler angående ponny hoppning och hackamore? Hur långa får skänlkarna vara?

Tack :D
Så alla som ser ut som ponnyhackamore får man ha på ponny?

Fick nämligen ett och det ser ut som en ponny och passar men alla säger att det är skänklarna som avgör...?

ja ponnyhack är med korta skänklar och så vitt jag vet så ser alla som likadana ut.. annars så får du mäta..

Var ifrån mäter man skänkeln? Hela "metallen" eller från remen över nosen och neråt?

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: Ramona
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 944
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Senast: ildiko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka