Hackamore med långa skänklar

I

Isidor

red min häst med hackamore med långa skänklar för första gången idag har ridit på bett förut. det jag skule vilja veta är hur era hästar har reagerat första gången med hackamore. min gick ner i form hela tiden i skritt. han har inte gjort så när jag ridit på bett. så därför vill jag veta hur era hästar har varit första gången

min gick ner i form hela tiden i skritt. han har inte gjort så när jag ridit på bett

Och du är SÄKER på att hästen inte bara böjde på nacken, men glömde ryggen + bakbenen?
Att han inte krullade ihop sig lite extra för att det var ett nytt bett, med tryck på nosen?

Vill inte förstöra din positivitet till detta, men att hästen "går i form" är mer än att böja på nacken. :)

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 197
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: valy
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 096
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London