Ha väskan med sig??

amalia

Trådstartare
Jag har idag 5 dagar kvar till bf.

Ikväll ska jag och en kompis i väg till Stockholm för att äta mat tillsammans med några barndomsvänner.

Väskan är ju packad och klar, frågan är om man ska ta med den i bilen utifall att, eller är det överdrivet?

Hur har ni andra gjort när det varit nära bf och ni skulle iväg en bra bit hemifrån?

Sv: Ha väskan med sig??

äh det är väl lika bra att ta med den om ni ändå ska åka bil? annars blir det som med paraplyet, när du inte har med det så regnar det :D

jag åkte inte så långt hemifrån de sista veckorna men hade jag gjort det hade jag tagit med väskan!

ha så trevligt ikväll!

Jag hade inte åkt någonstans utan att ha väskan med mig, så nära BF.

En tidigare bekant till mig åkte från Kalmar till sin familj i Stockholmstrakten en dryg månad före BF. Hon var lovad kejsarsnitt i Kalmar pga förlossningsrädsla, men värkarna körde igång så hon fick föda på Danderyd - vaginalt naturligtvis. Och hennes förlossningsupplevelse blev ju inte så bra....

Absolut, och bilbarnstolen! Jag födde i v.39+1 och märkte inte alls att det var på gång.

Absolut!

Jag hade inte några känningar alls förrän första värken samtidigt som vattnet gick.

Nu är jag hemma igen! Lämnade faktiskt väskan hemma, och inte ville det komma någon bebbe för det:mad: ;)

Ja är den packad, så ta med den! Jag har inte gått full tid med någon av mina barn, första 14 dagar före BF, andra 9 dagar före BF :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: MML
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 200
Senast: malumbub
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 713
Senast: Voeux
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 288
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka