mumin
Trådstartare
Mitt fjordsto har väldigt tjock svans, och den vill jag så klart vara rädd om! Eftersom den är så tjock så blir den också väldigt trasslig, och jag vill inte borsta den varje dag för att inte slita onödigt på den. Därför så reder jag upp den ordentligt någon gång då och då, och sprejar i pälsglans och flätar svansen. Tidigare har flätan suttit max två dar innan hon fått upp den, men nu har den suttit flera veckor.
Till frågan: Hur mycket sliter det egentligen på svansen att ha den flätad? Jämfört med att inte ha det och då behöva reda upp en jättetrasslig svans, och då ofta dra av mycket tagel. Kan jag låta henne ha fläta när hon bara går i hagen fram till våren i alla fall? Till sommaren får hon ju ha den lös så att hon kan vifta flugor och så.
Hur gör ni med era hästar med stora svansar för att skona dem?
Till frågan: Hur mycket sliter det egentligen på svansen att ha den flätad? Jämfört med att inte ha det och då behöva reda upp en jättetrasslig svans, och då ofta dra av mycket tagel. Kan jag låta henne ha fläta när hon bara går i hagen fram till våren i alla fall? Till sommaren får hon ju ha den lös så att hon kan vifta flugor och så.
Hur gör ni med era hästar med stora svansar för att skona dem?