Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här vaccinerar de fortfarande enbart den äldre delen av befolkningen samt vårdpersonal. Så generellt sett så borde ingen, förutom ev någon som jobbar inom vården, vara vaccinerade. Och jobbar man inom vården förstår man att hålla sig hemma från fester.
Ja jag förstår. Åldern är kring 40 så därför bör ingen vara vaccinerad om de inte tillhör en riskgrupp eller jobbar inom vården.Ja, jag vet ju inte åldern på de som är bjudna. Det var bara för att förklara hur jag tänker i frågan.
Ja jag förstår. Åldern är kring 40 så därför bör ingen vara vaccinerad om de inte tillhör en riskgrupp eller jobbar inom vården.
Skicka en present och bjud in till fika för att fira studenten i slutet av sommaren!Jag är bjuden på studentfirande och känner mig kluven. Det ska hållas ute och den som anordnar är i riskgrupp så jag antar att det tänks på säkerheten. Men blir det dåligt väder vete tusan hur jag ska göra. Vill gärna gå för det är en familj som betyder jättemkt för mig här där jag bor och känner väldigt få, så de är ett av mina få umgängen sas. Menmen...
Du kan ju säga att du kommer sålänge vädret tillåter? Men blir det dåligt väder så att ni inte kan vara ute så kommer du gärna och fikar med dem vid annat tillfälle?Jag hade inte gått med det upplägget. Skönt att din sambo är på samma spår.
Jag är bjuden på studentfirande och känner mig kluven. Det ska hållas ute och den som anordnar är i riskgrupp så jag antar att det tänks på säkerheten. Men blir det dåligt väder vete tusan hur jag ska göra. Vill gärna gå för det är en familj som betyder jättemkt för mig här där jag bor och känner väldigt få, så de är ett av mina få umgängen sas. Menmen...
Håller med om detta! När jag tog studenten, långt före covid, kunde min bästa kompis med familj inte komma på min student p.g.a. de var bjudna på en annan student till en för dem anhörig person. De kom dagen efter och fikade istället. Jag menar, man behöver ju nödvändigtvis inte fira just den dagen, och i dessa tider bör alla ha förståelse för att folk kanske inte vill komma om det är en stor uppslutning av folk.Du kan ju säga att du kommer sålänge vädret tillåter? Men blir det dåligt väder så att ni inte kan vara ute så kommer du gärna och fikar med dem vid annat tillfälle?
Jag hade inte gått med det upplägget. Skönt att din sambo är på samma spår.
Jag är bjuden på studentfirande och känner mig kluven. Det ska hållas ute och den som anordnar är i riskgrupp så jag antar att det tänks på säkerheten. Men blir det dåligt väder vete tusan hur jag ska göra. Vill gärna gå för det är en familj som betyder jättemkt för mig här där jag bor och känner väldigt få, så de är ett av mina få umgängen sas. Menmen...
Flera "bubblor", är det egentligen så mycket bättre?Vi skall ha en student om två veckor. Vi kommer att ha folk hit i omgångar, Max 8 stycken samtidigt och vi planerar att sitta ute alt i uterum. Flera av de som kommer har fått en eller två sprutor av vaccin. Jag tänker att det är dumt att riskera något nu, när man har hållit i så länge.
Flera "bubblor", är det egentligen så mycket bättre?
Här tar dottern studenten i juni och det blir inget firande alls.
Har precis tackat nej till ett liknande scenario.
Min syster hade fest för sin dotter som fyllde 20. Antalet gäster skulle bli minst 15 och platsen är en lägenhet i innerstan utan balkong.
Jag kan säga att jag blev chockad över min systers beslut att ha en fest under dom omständigheterna.
Min pappa och hans fru gick, visserligen vaccinerade men ändå. Det förvånade mig en hel del. En coronainfektion skulle med största sannolikhet ta död på min pappa.
Jag var den enda som tackade nej vilket jag är både förvånad och chockad över. Det kändes väldigt obekvämt.
Jag skyllde på att jag jobbar i vården och att det helt enkelt är stor risk att jag blir smittad och tar med mig smittan till jobbet. Det skulle få allvarliga konsekvenser.
Ibland undrar man hur folk tänker. Eller inte tänker kanske.
Om det är en allmän sammankomst eller ett offentligt tillställning.Var det inte max 8 pers som var (är?) tillåtet att samlas också?
Om det är en allmän sammankomst eller ett offentligt tillställning.
Privata fester hemma är en annan sak och lyder inte under pandemilagen
Jo, precis. Det var det jag motiverade mitt beslut med också.Var det inte max 8 pers som var (är?) tillåtet att samlas också?