L
lenizen
vi har fått problem med en människa i närheten. För en period ringde det en människa och gapade och skrek elakheter och förolämpningar i telefonen om/mot mig, sambon och vovven, ett riktigt obehagssamtal. Nu har h*n hört av sig igen... Även denna gång är min hund anklagad för att ha förföljt personens barn. Jag frågade när det skulle ha skett och fick dagen till svar. Jag försökte vara artig och förklara att den dagen var jag och jobbade, hunden var med.
Då ljög jag för att "skydda" hunden
och helt plötsligt hade h*n tagit fel på dag och då hade det hänt en annan dag, gissa..den dagen jobbade jag också, sambon hade jobbat natt och vovven låg hemma med honom och sov..
(Såvida jag inte har en hyperintelligent hund som låser upp dörren, går ut, skräms lite och sedan går in och låser dörren efter sig).
hur blir man av med sådant folk? H*n går dessutom runt och försöker "föratala" oss inför dom andra i närheten.
H*n har även klagat på min pålles utseende (som f.ö har träffat vet. 1g/mån sen dec pga diverse saker) så snart kommer det väl skit över katterna också...
Det ska återigen "vidtas åtgärder" (förra gången hände inget) gentemot oss som djurägare och det som känns lite obehagligt är att man inte vet vad sådana människor kan ställa till med... Det känns som att det kan vara prickskytte med gevär, polisanmälning eller lika gärna tomma hot...... Därför "bevakas vovvens alla steg" med hököga nu för tiden...
Hur blir jag fri denna människa??
Då ljög jag för att "skydda" hunden
(Såvida jag inte har en hyperintelligent hund som låser upp dörren, går ut, skräms lite och sedan går in och låser dörren efter sig).
hur blir man av med sådant folk? H*n går dessutom runt och försöker "föratala" oss inför dom andra i närheten.
H*n har även klagat på min pålles utseende (som f.ö har träffat vet. 1g/mån sen dec pga diverse saker) så snart kommer det väl skit över katterna också...
Det ska återigen "vidtas åtgärder" (förra gången hände inget) gentemot oss som djurägare och det som känns lite obehagligt är att man inte vet vad sådana människor kan ställa till med... Det känns som att det kan vara prickskytte med gevär, polisanmälning eller lika gärna tomma hot...... Därför "bevakas vovvens alla steg" med hököga nu för tiden...
Hur blir jag fri denna människa??