H**ks ridbyxor - storlekar?

S

stjarlotte

Är det någon som vet hur H**ks ridbyxor brukar vara i storleken, små/normala/stora?
Funderar främst på modellen som heter CRW® Exclusive Excellent - Ridbyxor helskodda .
Någon som har dessa? Nöjda?

Har aldrig köpt ridbyxor från H**ks, men letar efter ett par beiga vettiga till skapligt pris. Tyckte dessa såg ganska vettiga ut.

Om det är till någon hjälp så har jag ett par Eurostar i stl 80 (dvs. 40 med långa ben), och dessa är lagoma men skulle inte kunna vara mindre. Så om H**ks är normala/stora i storleken så tar jag 40. Om dom är små så tar jag nog 42? Beror lite på hur stretchigt tyget är också.

Beslutsångest :p Hjälp!

Sv: H**ks ridbyxor - storlekar?

hahaha jag låg i sängen igår kväll o studera Hööks katalogen. Ja vill ha ett par bruna helskodda kom ja på. Men ja har heller aldrig köpt ridbyxor där.
Undra hur skinnet är på dom?
Ja har oxå 40 i ridbyxor om dom e normala.annars 42..

Så dom som har ridbyxor från hööks kan ju slänga in lite betyg :laugh:

Jag har ett par i stl 40. Jag tycker dom är lite stora i storleken. Speciellt i midjan.

Okej, det lät ju bra, då kan jag kanske ta 40 då :)
Vilken modell har du? De som jag nämnde ovan eller några andra?

Puttar upp tråden en sista gång..

Ska beställa nu ikväll så om det är någon mer som har erfarenheter av h**ks ridbyxor får ni gärna dela med er så fort som möjligt :)

Jag är säkert lite sent ute men jag håller med, tycker de är stora i storleken!
Jag har nyligen köpt två par, båda i storlek 170 (!!) och de är rätt lösa på mig. ;) Jag är 16 år och ganska smal men ändå :angel:

Jag svarar lite sent, men jag har ett par sånna du kanske har köpt nu? Ett par bruna, dock börjar skoningen gå sönder lite.. men å andra sidan har jag haft dem ett tag och varit supernöjd! Snygga, och bekväma! :)

Jag har fått hem ridbyxorna och hunnit rida i dom en gång. Jag tog stl. 40 och håller med om att de nästan var lite stora i storleken. Speciellt i midjan (fast dom var inte föör stora). Lite korta i benen tyckte jag dom var också, men jag är lång (177 cm) så jag brukar ha det problemet med ridbyxor.

Men dom var väldigt sköna! Skoningen var mjuk och skön :)

Hoppas det är skaplig kvalité så dom håller ett bra tag! Återstår att se ;)

Jag har köpt ridbyxor från Hööks.
Mitt största problem är att alla byxor därifrån är för långa i benen åt mig.

KL

Har ridbyxorna från CRW bättre passform än jodphur-byxorna från horsehead. Provade dessa men kastade av mig dem lika fort, har aldrig varit med om byxor som skär upp så in i h**vete i röven.:eek::crazy: Fruktansvärt.
Hela mittsömmen var sydd väldigt knepigt.

Är de andra bättre?

Liknande trådar

Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 162
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 710
A
Utrustning För mej varierar det väldigt mycket vad saker och ting "får lov" att kosta. Vissa saker är jag snål med och vill inte att det ska kosta...
2
Svar
25
· Visningar
2 984
Senast: Prinzess
·
Utrustning Som rubriken lyder, jag söker ridbyxor för oss kurviga flickor. Jag letar med ljus och lykta efter ett par marinblå helskodda...
Svar
7
· Visningar
4 454
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?