Gymma och pigg/trött efter

MissFideli

Trådstartare
Jag ska ju försöka trotsa min fobi och börja träna. Tyvärr gick min tanke om att få träna själv sena kvällar i stöpet :( Men det verkar däremot tomt på dagarna, vid 13-14, vilket gör att jag ofta skulle kunna träna innan jobbet.

Men jag är lite rädd för att det ska göra mig trött sen på jobbet? Jag är totalt otränad och efter en promenad eller 3 h i stallet så är det typ soffan som gäller.

Hur fort kan man tänka sig att man istället bli rpigg av träningen alt i alla fall inte blir sovtrött av den?
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag blir pigg av träning. Har alltid tidigare (10 + år) tränat innan jobbet (direkt på morgonen). För mig ett perfekt sätt att börja dagen. Jag kan inte träna sent, jag går upp i varv och kan inte somna.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag tyckte det gick ganska fort. Jag gick ju från helt (alltså HELT) otränad till att röra mig rätt mycket och jag vill minnas att det inte tog många veckor innan den där "jag måste lägga mig och sova"-känslan försvann. Min teori är att för de flesta så sitter mycket av den där tröttheten i huvudet, det skulle inte förvåna mig om du märker att när du måste jobba och därmed inte kan lägga dig och dö efteråt så funkar det rätt bra ändå.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Ja, många gör ju så. Men eftersom jag sitter och kör, så vill jag inte bli trött och seg ens några veckor innan det hoppat igång. Om det nu tar så lång tid. Jag kan inte sånt här :o
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

För mej tog det ett par veckor att bli pigg efter ett träningspass. Nu märker jag istället att kroppen laddar upp innan passet och "blir varm" bara av tanken på att träna, den känslan håller oftast i sej flera timmar efter ett pass. Men sköter jag inte maten så blir jag trött som ett helt ålderdomshem:)
Så, mat ca 1,5-2h innan passet och en banan eller annat smidigt snabbt direkt efter passet. Normalt sett tränar jag alltid på förmiddagen så det brukar vara dags att fixa lunchen när jag kommer hem.
Har jag kört superhårt med pt'n så är jag nästan alltid svinaktigt trött ett par timmar efter.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Aha. Jag är i princip livrädd för att vara trött när jag kör, har väldigt svårt att hålla mig vaken. Men då får jag ändå försöka träna kvällstid tills jag kommer över gränsen. Jag är också HELT otränad, så jag väntar mig en chockreaktion från kroppen :p
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Men jag är lite rädd för att det ska göra mig trött sen på jobbet? Jag är totalt otränad och efter en promenad eller 3 h i stallet så är det typ soffan som gäller.

Hur fort kan man tänka sig att man istället bli rpigg av träningen alt i alla fall inte blir sovtrött av den?

Fast är det så hemskt om du blir jättetrött på jobbet? Se det som jämförbart med att du sovit illa en natt.

Så kan du ge det några gånger och se om du vänjer dig :)
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Gå dit innan jobbet och avsluta innan du börjar känna dig sliten. Kanske är du där tio minuter, kanske trekvart, men spela roll! Om en vecka kan du öka med tio minuter till, eller så väntar du tre veckor med att öka. Man behöver inte träna sig trött, speciellt inte i början. Jag har tränat regelbundet i många år och har nästan gjort det till en sport att inte träna mig trött. :p

Om du bara får in vanan att gå till gymmet, byta om och vistas i lokalen, då kommer resten att lösa sig. Jag förstår att det sliter extra på dig som utöver träningen också kämpar med den mentala biten (du är GRYM som vågar testa!!), så var extra snäll mot dig själv. :)
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag har nickat till några gånger under körning och efter det fått en fobiliknande rädsla för att det ska hända igen.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag har nickat till några gånger under körning och efter det fått en fobiliknande rädsla för att det ska hända igen.

Oj nä det låter ju inte bra! Visste inte att du kör fordon som arbete eller behöver pendla långt.

Tassetass skriver kloka saker!

Jag vet inte hur du har det men jag är väldigt känslig för dygnsrytm. Om du måste gå upp tidigare för att träna på morgonen kanske du kan börja med nya tiden en vecka innan du faktiskt går till gymmet? Så du slipper morgonomställning + träning samtidigt menar jag :)
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Vad gullig du är :love:
PT'n sa att jag skulle köra mig trött, men det är ju inget måste förstås. Ska kolla nu efter jobbet om det är fritt, har kläder med mig :angel:
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag kör buss :)
Jag jobbar bara eftermiddag kväll, så jag behöver som tur är inte göra om nått utöver soffhänget :p
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Vad gullig du är :love:
PT'n sa att jag skulle köra mig trött, men det är ju inget måste förstås. Ska kolla nu efter jobbet om det är fritt, har kläder med mig :angel:

Inte gullig, bara pragmatisk. :) Man måste ju göra det som funkar för en själv! Har man inga som helst problem och är pigg och frisk och allt sånt, då kan man köra sig trött från start. Men många av oss saknar ju pigg-delen eller frisk-delen eller någon annan del och då måste man börja i någon annan ände.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Som du såg på fejjan så gick det bra! 12 min promenad på löpband som uppvärmning, sen 2x12 repetitioner på 6 maskiner. Ruskigt nöjd med mig själv :banana:
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Ja!! Mina armar har precis slutat skaka :p
Men jag blev jättefrusen, vet du varför?
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag vet inte exakt varför men det händer mig också, framförallt när jag tränat inomhus. Man blir ju satans varm och svettas mycket vilket jag gissar kickar igång kroppens kylsystem. Om jag inte snabbt kommer ur de svettiga kläderna blir jag väldigt kall väldigt fort.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

När jag tränar på gymmet brukar jag ta med mig en sweatshirt som jag byter om till innan jag drar hem, bara så jag får av mig den alltid supersvettiga t-shirten.
 
Sv: Gymma och pigg/trött efter

Jag blir pigg av träning. Har alltid tidigare (10 + år) tränat innan jobbet (direkt på morgonen). För mig ett perfekt sätt att börja dagen. Jag kan inte träna sent, jag går upp i varv och kan inte somna.

Samma för mig. Träning sena kvällar är helt uteslutet. Och man kan ju vara trött i kroppen efter ett hårt pass men ändå vara pigg i huvudet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 590
Senast: manda
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 756
Senast: Cocos
·
Träning Jag har en new forest ponny. köpte honom i februari från ridskola. Han var då överviktig, hade haft fång, lättare variant. Är så...
2
Svar
25
· Visningar
3 365
Senast: Aifos
·
Hundhälsa Det fick vi reda på i dag... För att göra en lång historia någorlunda kort: Engelsk bulldog, närmar sig 9 år, pigg, och har varit fullt...
Svar
9
· Visningar
1 968
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp