G

gilli

Gurkmeja ska ju vara bra för hästens leder, om jag inte minns helt fel.
Men nu undrar jag om de är någon som vet hurvida de verksamma ämnena försvinner i produktionen av själva pulvret. Det ska tydligen finnas nån MYCKET dyrare sorts gurkmeja där detta 'ämne' finns kvar.

Någon som vet?

Sv: Gurkmeja?

torkad gurkmeja går nog inte att torka så att fler verksamma beståndsdelar finns kvar.
det finns ju flera olika sorters gurkmeja lite beroende på var den odlas i indien.
den odlas i fler länder men kan inte tänka mig att den behandlas olika.
den soltorkas och mals oavsett var den kommer ifrån.
dyr gurkmeja med fler verksamma bestånddelar ?
antingen tillsatta ämnen eller ochså blir du grundlurad.
skulle aldrig köpa annan än livsmedelskvalitet så att man vet att bakterie statusen är ok.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar