Gummityglar - vilka handskar?

kahe

Trådstartare
Fick ett par supersköna handskar (ProRider, fleece på ovansidan och skinn i handen) i julklapp, men har insett att de inte alls går ihop med medryttarhästens gummityglar. Får inget grepp alls!

Borde jag satsa på ett par nya tyglar som passar ihop med handskarna, eller ett par nya handskar som passar ihop med gummityglarna? Och isåfall, vilka kombinationer rekommenderar ni? Vilken är den optimala handske-tygel-kombinationen (som inte kostar skjortan)?

Hoppas att någon har bra tips!

Sv: Gummityglar - vilka handskar?

Jag skulle valt det som är enklast. Vilket blir lättast och billigast att byta ut; tyglar eller handskar?
Om du tycker att dina handskar är jättebra och inte vill sluta använda dem är det ju bara att byta ut tyglarna till vilka vanliga lädertyglar som helst. De får man ofta grepp om.

Jag själv använder dessa tyglar med insydda stoppar:
30422348.jpg

samt handskar från Roeckl, fungerar utmärkt!:)

Jag använder alla olika handskar även när jag rider med gummitygel. Det går lika bra som med alla handskar och lädertyglar. Mend skinn mot gummi borde det bli supergrepp tycker jag. Konstigt.

Tack för tipset! Kanske blir hanskarna ändå som åker... verkar ju (när jag tänker efter) lagom påfrestande att byta tyglar varje gång jag ska rida :idea:
ska kolla in roeckl.

ja, eller hur! tycker också att det borde greppa bra, men icke! kanske är skinnkvalitén, eller att tyglarna är slitna? eller för tjocka? nåja.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 846
Senast: Karminnie
·
M
Hästmänniskan Jag är en 16-årig tjej som har några frågor. Jag rider bara en gång i veckan på ridskolan (HATAR den) och söker förbrilt efter en... 2
Svar
38
· Visningar
4 453
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka