Gummimatta

S

snofflan

Undrar om det är någon som vet var man kan få tag i gummimatta som man kan ha i boxen, under spånet. Har problem med att min häst skaver upp sina haser när hon ligger ner (hur mycket strö jag än har). Prisuppgifter hade inte varit dumt heller. :)

www.gilo.se säljer gummigolv som man måste lägga ut "permanent", se länken på deras sida. Kanske inte var exakt vad du menade, men gummigolv är det iaf :)

Jag har fått gummimattor som blivit kasserade från våran ishall...gratis.
Dom byts ju ut med jämna mellanrum, och dom är knappt "använda"...så har du nån sån i närheten kan du ju ringa o höra om dom har några liggandes....

Har du provat hasskydd i neoprene? Gör det i så fall först. Har bekanta med fullblod som använder det och det fungerar alldeles utmärkt för dem. Betydligt billigare än gummimatta.

Första hasskyddet de skaffade gled lite, men det som de har nu har nån sorts mjuka räfflor på insidan och sitter perfekt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: skogaliten
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka