Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad är det för hjul?
Det gummi som man lägger på ny vagnar av Troed eller Tidaholmtyp,
Alltså med ett gummi som ligger i en U-profil och spänns fast med
två ståltrådar kostar ca: 160:- per meter plus moms.
Ska sen en sådan U-profil svetsas på så kostar den något mindre
men inte så mycket, tilkommer arbetet på det dessutom.
Så storleken på hjulen har stor betydelse på slutkostnaden.
Jag har fått priset 525.- per meter, exklusive moms. Det var ett år sen ungefär, så jag vet inte om det står sig idag.
Det skulle göra ungefär 6000 på min åkvagn.
Jag är inte störd av ljudet av järnhjul, så den utgiften skulle inte ha så stor prioritet hos mig!
Lotta
Jag ville bara påpeka att det är material för ca:1000:- på
ett 800 stort hjul..... så tillkomer ju lite arbete, det är inte
alla som insett hur mycket materialkostnad det är på ett hjul
så man får ofta höra hur väldigt dyrt det är, följdaktligen
tycker jag att 525:- + moms metern är ganska bra pris
det ger alltså 640:- per hjul minus moms och skatt i vinst.
Trädgård & Växter
Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Hästhantering Jag har en som är precis lika gammal som din. Han går på lösdrift här hemma på gården och leker mycket med min andra valack, men han har...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.