Gummi boots eller Neopren boots??

JessicaM

Trådstartare
Vad anser ni är bäst??

Boootsen ska vara på hela tiden, dygnet runt, eftersom hon snart trampar av sig skorna!

Men vilken kvalitet är bäst enligt er???

Sv: Gummi boots eller Neopren boots??

Vad anser ni är bäst??

Boootsen ska vara på hela tiden, dygnet runt, eftersom hon snart trampar av sig skorna!

Men vilken kvalitet är bäst enligt er???

enligt mig är Neopren bäst. Gummit blir försvagat när de syr in kardborre. Vet dock inte hur det är med de hela.

Tycker även att de i neopren finns i fler olika sorter, dvs passform. Och det är lättare att hitta ett märke som passar just "din" häst.

Min häst har boots i hagen när han är nyskodd. Han rids även ALLTID med boots. Och han har inget skav alls. Och då köper jag "billiga" boots.

Är det dessutom en torr sommar och hovarna behöver fukt så binder dessa fukten:)

Min röst går till neopren!

Jag hade absolut inte tagit gummiboots.
Min häst fick prova såna förra sommaren (bara en stund), hon är visserligen känslig, men såren hon fick var inte roliga :crazy:

Neopren med fårskinnsfodring is the shit :D

Senast ändrad:

då blir det röda neopren då :D Eftersom hon ska ha röda benskydd så måste vi ju matcha såklart ;)

Ååååhhh det var finare röd färg på gummi bootsen såklart!! Grrrr

Är inte neopren svåra att tvätta när de varit ute i en lerig hage???

Titta på de röda bootsen i neopren för 139 eller nått. Tror du att det blir svårt att rengöra dem??

Såg dem. Och om din häst ska ha dem i hagen skulle jag ta svarta. För helt rena blir de aldrig och räkna med att de lätt kan gå sönder;) Kör på röda när du rider och svarta/mörka i hagen.

Såg dem. Och om din häst ska ha dem i hagen skulle jag ta svarta. För helt rena blir de aldrig och räkna med att de lätt kan gå sönder;) Kör på röda när du rider och svarta/mörka i hagen.

Man kan inte ha gummibootsen på när man bara är ute o rider då?? Det borde väl inte ge skav?? eller...

Man kan inte ha gummibootsen på när man bara är ute o rider då?? Det borde väl inte ge skav?? eller...

Ska du ha dem varje gång? Då blir det skav om du inte köper dem som är fodrade med fårskinn. Annars nån gång ibland funkar det nog.

(Mina åsikter, finns säker andra som det funkar ok på)

Ska du ha dem varje gång? Då blir det skav om du inte köper dem som är fodrade med fårskinn. Annars nån gång ibland funkar det nog.

(Mina åsikter, finns säker andra som det funkar ok på)

men de neopren bootsen (de röda) de borde väl inte skava väl?

Har nu beställt ett par bruna och ett par röda. Hoppas de passar i storleken. Beställde Medium. Har ett varmblod.. *håll tummarna*

Jag har kallblod och kör large på globus bootsen. i andra måste ajg ha xl eller så passar de inte alls.

Jag har kallblod och kör large på globus bootsen. i andra måste ajg ha xl eller så passar de inte alls.

hmm kanske ska ta xl. för en del boots tycker jag inte går ner tillräckligt o då trampar de ju av skorna iallafall..

detta märket som jag beställt är catago. men de kanske också är små i storlekarna

Senast ändrad:

*kl*

Min unghäst har haft gummiboots med kardborre hur länge som helst varje dag i hagen oavsett väder. Stora så de går ned ordentligt men alltså glider runt rätt mkt. Inte minsta tillstymmelse till skav. Gummi = skav är inte alls självklart. Dessa är dock av en bra kvalite, kanske spelar det in. Men jag skulle inte vilja ha neoprenboots i hagen, blöta, tunga och leriga kan de inte vara särskilt skonsamma med grus i karleden osv. Dessutom gillar jag hur lätta gummibootsen är att skölja av och de torkar oslagbart fort.

hmm kanske ska ta xl. för en del boots tycker jag inte går ner tillräckligt o då trampar de ju av skorna iallafall..

detta märket som jag beställt är catago. men de kanske också är små i storlekarna

Jag har ett kallblod med strl 4 i skor=) så tror inte du ska ha xl hehe.

Jag kör med neopren boots. De som håller bäst är Showmaster neoprenboots från Hööks, kostar 89 eller 99:- Har haft från Globus och Eskadron också men de har gått sönder efter några dagar/2-3 veckor trots att de är betydligt dyrare. Min häst har boots på sig alltid och de från Hööks ger inget skav överhuvudtaget och håller oftast ca 4-5 månader innan jag behöver byta ut dom.

Jag sköljer av mina med vatten, skrubbar lite med en diskborste.

Ska man ha boots i hagen kan det vara bra med en dubbel uppsättning, ifall någon skulle gå sönder (då har man ju lite tid på sig att inskaffa nya), eller att dom inte riktigt hinner torka.

Min häst har 1-2 i skor, har L på boots.

Har kört med både Hööks och Horze neoprenboots. Enda skillnaden är priset....

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 423
Senast: Kristall10
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: Ninnurur
·
Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka