Guldfasanerna

20240802_163011.jpg
 
Namnförslag till duvan? Jag antar liksom att han tänker stanna kvar vid det här laget - jag har skickat flera mail till registreringen och inte fått några svar.
Jag gillar Norman eller Dave (inspirerad av en liten tax. 😅 ).
Tänker att de kanske övergett/inte vill ha duvan när den inte kommit hem som tänkt? När den nu inte visat sig vara tävlingsmaterial.
 
Tänker att de kanske övergett/inte vill ha duvan när den inte kommit hem som tänkt? När den nu inte visat sig vara tävlingsmaterial.
En del gör så - det var så vi blev med vår förra hotellduva, men de försökte i alla fall hämta honom en gång och när det inte funkade sa att "äsch, då skiter vi i den" typ... men han var verkligen inte på Långa Vägar lika tam. Någon har verkligen hanterat Dave och han är född i år, så en ung fågel. Jag tycker ju ändå att det är konstigt om han inte skulle få en chans till. :heart

Han får givetvis stanna (jag antar att det är en hane bara på hur han beter sig. 😅 Jag har haft att göra med ett par handuvor förut.) men det känns lite konstigt utan återkoppling. :)
 
Jag har inte sett Dave på hela dagen! Kanske har han flugit hem, kanske valde jag fel namn? Förhoppningsvis har ingenting hänt och han är på väg till sin slutdestination helt enkelt. :) Jag har i alla fall lämnat mat ute över natten om utifall.
 
Jag fick i alla fall en snilleblixt idag och tog med mig en kasse ut i skogen och skopade upp en jävla massa halvruttna löv, jord och mulch och hällde ut i ett skuggat hörn i inhägnaden. Jag tror att jag förmodligen fick med mig ungefär tiotusen insekter! :D Intressant och gott var det tydligen!
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 292
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp