Guld I Paralympics!!!

busfro

Trådstartare
Irene Slättengren och Larino tog OS-guld idag! Det ni!!! :rofl: Stort grattis till dem från mig och Gianini!! :rofl:

Sv: Guld I Paralympics!!!

Jag vill stämma in i hyllningskören. :) Fast jag måste erkänna att jag inte kände till ekipaget tidigare och var tvungen att slå upp dem i google för att se att de tävlade i dressyr. Imponerade att vinna på en häst som man bara har ridit sedan början av sommaren.

/Soapbubble

Åter igen har jag visat upp min stora okunskap :)

Jag fick googla lite till. Det är som IngelaH säger körning är en "handikappgren". Sverige har vad jag kunde se ingen deltagare i körning i årets paralympics.

/Soapbubble

I Sverige finns det bara körning och dressyr. Men i till exempel Tyskland finns det också hoppning!

Soapbubble skrev:
Åter igen har jag visat upp min stora okunskap :)

Jag fick googla lite till. Det är som IngelaH säger körning är en "handikappgren". Sverige har vad jag kunde se ingen deltagare i körning i årets paralympics.

/Soapbubble

För att klargöra:

Körning för handikappade kuskar finns både i Sverige och internationellt.

VM har hållits flera gånger, senast nu i våras i Scotland. Sverige har deltagit med ekipage varje gång, och faktiskt också med stor framgång. I Scotland hade man även en klass för par, vilket var nytt. I Sverige körs vanligen bara enbet.

Såvitt jag vet, förekommer inte körning vare sig i vanliga OS eller i Paralympics.

Vänligen
LIA

jaaa..det var rena fröjden atts e den ryttaren och hästen..UNDERBAR HÄST,underbar ritt!Riktigt ,riktgt bra bärighet och samling,helt fantastiskt att se!

Riktigt,riktigt proffessionellt!
De kommer att uträtta storverk framöver,fy tusan så imponera doch stolt jag är!

Thina

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: Emiro
·
Hundhälsa För ganska exakt två år sedan drabbades min bästa vän Semlon av ett allvarligt diskbråck i nacken. Han blev i stort sett helt förlamad...
Svar
4
· Visningar
1 049
Senast: Snurrfian
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Viktoria Carlerbäck från Borås FK är svensk mästare i fälttävlan. Det står klart efter tävlingarnas avslutande gren, terräng, som...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår