Gula ridbyxor på dressyrtävling?

M

Midnight_Rose

Det kan man väl ha utan att skämmas va? :o Det går väl eg bra med vilken färg som helst bara de är ljusare än kavajen va?

Någon annan som tävlar i gult eller annan färg?

Sv: Gula ridbyxor på dressyrtävling?

du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna (och kavaj du behöver inte ens ha kavaj!). jag använder gråa ridbyxor och brun kavaj:D

Jo i dressyr måste man ha kavaj från lokaltävling och uppåt! På klubbtävlingar kan de själva bestämma om de vill följa TR:s klädregler eller inte, men det är bara då som kavaj kan bli oaktuellt, annars är det alltid kavaj som gäller.

Jag tror du blandar ihop det med hoppningen kanske? (som iaf ett tag inte hade kavajtvång)

Kavaj använder jag gärna :D Gillar inte vita ridbyxor, tycker det syns direkt minsta lilla dammkorn ;) Har ett par ljusblå ridbyxor också, men de gula passar nog bättre.. Kavajen är mörkblå..

Första tävlingen o jag e såå nervös att inte "passa in" :o

Hästen ska knoppas iallafall eftersom jag misslyckades med att klippa manen (rycka är uteslutet, hon blir galen då) det lär ta ett tag med flätorna.. ;)

Jan Brink har ju beiga så varför inte gula? Kanske inte så snyggt om dom är supergula men lite åt det ljusgula/beiga hållet sticker nog inte ut alltför mkt!

Jag skulle vilja påstå att hans är mer vaniljgula/offwhite än beige (beige går ju i en brun tun). *mkt viktigt tillägg* :D

Kavaj använder jag gärna :D Gillar inte vita ridbyxor, tycker det syns direkt minsta lilla dammkorn ;) Har ett par ljusblå ridbyxor också, men de gula passar nog bättre.. Kavajen är mörkblå..

Första tävlingen o jag e såå nervös att inte "passa in" :o

Hästen ska knoppas iallafall eftersom jag misslyckades med att klippa manen (rycka är uteslutet, hon blir galen då) det lär ta ett tag med flätorna.. ;)

De gula passar def bättre än de blå om du inte vill sticka ut för mkt från mängden. Fast med blå kavaj så blir det ju lite svenska flaggan-varning ;) Fast det är ju inget fel i att vara patriot så det är bara att köra :D

Om du är nervös för att inte passa in så kan du ju ställa in dig på (iaf om det är ngt annat än klubbtävling) att de allra, allra flesta kommer att ha vita ridbyxor. Själv har jag aldrig någon gång sett något annat än vita eller offwhite på tävling (har däremot sett på bilder från andras tävlingar).

Så väljer du gula eller blå byxor så kommer det bli lite ensamt.

Däremot så tycker jag inte att du ska bekymmra dig om att passa in. Ni ska dit för att ha roligt och då har det ingen som helst betydelse egentligen vad man har på sig.

Jag har gula, inte illgula men åt det gula hållet. Cremefärgade har jag haft innan men dom ser mer vita ut nu och jag tycker vitt är skitfult :p

jag har tävlat med gul-rutiga, jag har tävlat med svarta, jag har tävlat med gråa, jag har tävlat med många olika färger. Jag bryr mig inte ett jota om vad andra tycker så länge som jag känner mig tillfreds med det.

Aha! Blev förvånad när jag var fotograf på en tävling i helgen o minst 3-4 ekipage i varje klass hade svarta/bruna ridbyxor. Tog Grönt Kort för 3 år sedan o har för mig att de va ljusa ridbyxor som gällde... :p

Edit: Kom nu på varifrån jag fått det för mig, i filmen "Börja Tävla". Såg den för ca 2 veckor sedan som en kul grejj.

Senast ändrad:

Jag skulle vilja påstå att hans är mer vaniljgula/offwhite än beige (beige går ju i en brun tun). *mkt viktigt tillägg* :D
Ja okej det är dom kanske. Men poängen var att dom inte var vita ;)

Får man ha valfri färg på schabrak också? hittar inte mitt TR :p

aa du har nog rätt.. jag blandar ihop xD

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Dressyr Tja. Ska nu börja tävla storhäst, regionalt, i dressyr. Visst är det ok att ha mörka ridbyxor? Hur är det med kavaj? Är det ok att ta en...
Svar
11
· Visningar
1 980
Senast: Ramona
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 043
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix